Redan Torsdag...

Igår höll jag på att bli galen på mannen. Jag hade lagt Alice, men hon kom inte till ro utan började gnälla däruppe, det brukar räcka med att man går upp & stoppar om henne så somnar hon. men tyvärr skickade jag upp manenn då jag var helt slut efter kvällens StepUp pass & bara ville njuta av en kopp te i soffan för mig själv. Tror ni inte han plockar upp henne igen?! Med motivet att han tyckte så synd om henne. & självklart slår ju hon i 5:ans växel & far runt som ett jihu, stod & hoppa i soffan sträckte sig efter blomman i fönstret men hejdade sig & hytte med sitt lilla pekfinger & sa "bajabaja" (man kan ju inget annat är skratta). Efter en timme började fotboll på tv så då skulle mannen föröska lägga henne igen. Tog en flaska välling till & gick upp, efter 5 min ropar han. Såklart hade ungskruttan spytt, ner hela isg & hela sin pappa, överfullt i lilla magen. Efter ombyte står han med sloköron & frågar "Vad ska jag göra NU?" & jag säger "Gå upp & lägg henne!!" & han ser helt ställd ut "Utan någonting?" "JA!". Hör hur han vyssjar och Alice skriker och bråkar däruppe, han kommer ut i dörren igen "Det här går inte" & jag säger "LÄgg ner henne & lämna henen i fred"!!!! VIlket han gör & såfort han stänger dörren lugnar hon sig & 3 minuter senare är det tyst & hon somnar! Att det ska vara så jävla svårt! Det är väl mer synd om ett barn som inte får sin sömn än att låta ett barn skrika 3 minuter om det är DET som behövs för att komma till ro...

StepUpen igår var skitjobbig, svettig men rolig, ny koreografi, högre tempo & intervall styrka!!!

Idag vaknade Alice av grannarna som vanligt klockan 7. Kul att hon har sovtider efter hur grannarna åker till jobbet... Alice brukar mikla med min mobil sådär tidigt på morgonen så kan jag pusta ut lite innan dagen drar igång & hon är nöjd & belåten. Igår lyckades hon ringa Somris & idag ringde hon till A som vi träffar på babysången... Tur att de oxå vaknat tidigt!!

Eftersom klockan var 9 när vi var klara så åkte vi till ICA en sväng innan Babysången & handlade så slapp vi det på eftermiddagen. Idag var det MASSOR av folk på Babysången överfullt. Alice lyckades trilla baklänges ned från en sittpuff det första hon gjorde & smällde bakhuvudet i golvet & blev jätteledsen, men sen blev hon betydligt lugnare & satt hos mig lååånga stunder. A´s lilla A som brukar vara snäll & beskedlig har fått ett jäkla humör, skriker rakt ut om hon inte får som hon vill, lite roligt att se hur de förändras. Alice + tre små tjejer till går, men Alice är snabb som en vessla, man tror att man har koll på henen vid fikat men vips så kom hon från ett helt annat rum & hade hämtat trumpinnen vi använder under sångstunden *UPS*

Idag ska jag till Optikern för att kolla om jag kan ha linser. Mannen kommer hem tidigare, skönt eftersom han ska vara borta hela helgen...

GI:andet går bra, har inte fuskat än, har nallat lite russin från Alice eller en torkat aprikos om sötsuget satt in extra hårt. Som tur är så ger inte GI den där blodsockersänkningen så man blir så hungir så man tror man ska svimma & det håller oxå borta det värsta sötsuget! Tyvärr var gårdagens middag inte så god, även om Alice älskade den (hon fick den med mosad potatis), själv blev jag illamående. Annars är maten helt ok, man får ju äta MYCKET & man blir ordentligt mätt & det mesta smakar mycket.

Dagens meny:

Frukost: stekt ägg, rökt skinka
Lunch: Mozarellasallad med nötter
Fika: jordgubbar, keso & kanel
Kvällsmat: Kassler med grönsaksröra
Kvällsfika: Nötter, choklad & te

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0