Simelisim!

Tess: jag tänkte mer om du håller dig till en normal mängd kalorier... Kjol & klänning är rena sommarlovet för dallriga mammamagar! Me love! & så tycker folk man alltid är så himla uppklädd, hehe de skulle bara se en i ett par tighta jeans, no thanks lixom... Jeansklänningen är köpt på Zara! Hur söt som helst!

Somris: jag är ju inge bra på att varesig lämna tillbaka saker eller reklamera, nån gång växer hon väl i dem tänker jag istället, men bra att du sparkar lite därbak =)

Vi tog sovmorgon till 7.45 idag & då var det GENAST mycket roligare att simma igen. Alice trivdes som fisken i vattnet & i omklädningsrummet står hon och tittar på när andra mammor klär sina barn, klappar lite på dem eller snor mina bilnycklar & försöker öppna alla skåpen haha. Vi åkte dit lite senare & struntade i egetbad i den andra bassängen (som hon ville tillbaka till hela förra gången). Upptäckte ett stort sår i hennes ena öra idag på simmet, måste svida like hell, har haft på lite mildison & ska ta mig en närmare titt på det under insmörjningen ikväll...

Idag är hon lilltrötter igen, jobbigt att simma. Hon har snart sovit 3 timmar igen & jag går här & vankar igen, fikat är klart & jag har förberett det jag kan förbereda inför middagen & så skulle vi behöva åka & handla lite grönsaker...

Ikväll ska jag StepUp:a igen!!

Dagens meny:

Frukost: stekt ägg, bacon & champinjoner
Lunch: ½ grillad kyckling, tomat & avocadohalva
Fika: keso, kiwi & valnötter
Kvällsmat: Kycklingfilé i gorgonzolasås & valnötter + grönsallad
Kvällsfika: nötter & mörk choklad & kanske en ostbit + te

Dagens steg med stegräknare: 13160 st

Kommentarer
Postat av: Tess

Jo jag håller mig till en normal mängd kalorier, t om så att det är svårt att få i mig de kalorier jag skulle behöva enligt viktklubben. Maken tror att det är det som är mitt problem, att jag äter för slarvigt och då överkompenserar kroppen då det kommer mat på bordet och tar hand om typ ALLT. Men jag vet inte. Nu är inte rätt vecka att väga sig på;) Vigselringarna sitter löst iaf=) Kjol är helt klart lösningen på det mesta!

Kul att simningen gick bra, mysigt det låter med lilla A som glider runt! Ang de där tightsen så kan man alltid sälja dem på Tradera. De går ganska bra där. Annars kommer de passa till en massa saker om ett tag (typ 2 år?).

Kram.

2009-04-22 @ 21:31:48
Postat av: Sommartjejen

Jag är också dålig på att reklamera, men min mammakompis M är en rackare på det och hon reklamerar ALLT. Även kläder som hon typ tvättat 10ggr men sen tycker sitter dåligt eller tappar färg osv. Hon får alltid tillbaka sina pengar....

Me&I har hon tydligen reklamerat så många gånger att hon numera inte köper kläder därifrån pga det!



Ska nog försöka bli lite mer lik henne, jag nöjer mig med alldeles för dåliga varor många gånger för att jag antingen inte orkar gå tillbaka eller för att jag tycker det är pinsamt att gå in och gnälla.

Men egentligen är det ju fel, för man köper ju en vara som ska hålla! (och passa rätt i storleken!)



kramis

2009-04-22 @ 22:18:26
Postat av: Tess

Vad köpte du för storlek? Tycker att meandi kan vara väldigt olika i storlekarna. Alva har 110/116 i vissa saker som sitter perfekt. Sen köpte jag ett par svettisbyxor som hon fullkomligt badade i (stl 122/128). Zipjackan som hörde till var däremot förliten=( Moa har 98/104 som är superstora i vissa meandi och på andra har hon normalt sittande 110/116. Det skiljer mycket på de tjejerna både i längde och vikt.

Självklart ska man reklamera om något är fel. Tycker alltid att det är hemskt skakigt och nervöst då jag ska reklamera i butik, men samtidigt så tycker jag att man ska göra det om ngt är fel eller inte motsvarar förväntningarna=)

2009-04-22 @ 22:44:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0