StockholmsDag med Brudzen!

Anna & Ewe: Tack! Jag trivs super, mannen tycker oxå om frillan-fattas bara annat!!

Idag fick jag sovmorgon till 7.30, mannen klev upp tidigare & var uppe & stökade & väckte mig när jag lyckats somna om *suck*, men det blev en morgon med lugnt morgonstök, frukost framför datorn & bil till tåget. Klockan 9 for jag iväg mot Stockholmo & träffade mina 3 gamla studiekompisar. Vi började med lite shopping, jag hittade Foundationen jag ville ha & så shoppade jag en jeansklänning åt Alice på Zara så himla söt! Vi gick till gamla stan & åt lunch, tyvärr var det en surf*itta som serverade & sura kommentarer haglade över vårat bord för att sedan gå till grannbordet där det satt 3 grabbar & utdela sockersöta komplimangen & tips. Vi hämnades med att ge NOLL i dricks för hon var inte värd ett ruttet öre!

Blev lite mer shopping efter lunchen, en av mina vänner provade ett par ursnygga heals på Scorette, rosa, riktigt rosa, skyhöga & farligt snygga, om jag hade jobbat & inte haft barn hade de varit mina just nu, men eftersom jag inte har användning för dessa mer än till prydnad i min blivande walkincloset så kändes det inte rätt att punga ut 1200:- för en prydnadssak... Hon köpte dem inte men lämnade dem i tryggt förvar med orden "det är ju öppet imorgon oxå...".

Vi köpte med oss lite fika & chokladpraliner från Vetekatten & blev sedan hämtade av min väns sambo & for till deras lägenhet i Solna. Där fikade vi & pratade gamla minnen & uppdaterade varandra om livet & jobbet (blir mkt jobbprat men denna gången kunde jag hänga med lite mer eftersom jag jobbat lite själv oxå den senaste tiden) & vips blev klockan åkdags för mig & jag hoppade på pendeln hem.

Jag kom hem först, en tio minuter efter sladdade mannen in på garageuppfarten helt slut & med "överblivet" vin & öl med sig hem efter veckans galej på jobbet. Dagen hade gått strålande, kassan var fullmatad & alla verkade nöjda. Vi lagade mat ihop, slängde oss i soffan med ett glas vin, åt mat & har tittat på Robinsson. Vi kom övernes om att köra GI ihop i ett par veckor, mannen har inte heller blivit av med alla sina gravkilon. Nu tänkte jag ta & gå & lägga mig & läsa en stund, mannen har somnat i soffan.

Dagens meny:

Frukost: Knäckisar med minilätta & ost + te
Lunch:Kalvbiff med champinjoner & örtmarinerad potatis
Fika: chokladboll & 2 koppar chaite
Kvällsmat: Grillad Oxfile med grillade grönsaker+ rödvin
Kvällsfika: 70% choklad & te


Kommentarer
Postat av: svintoflickan

Tack för alla tips om mat osv..

behövs:-)

å nu har jag beställt hannas skiva me..ska bli spännande att se vad jag tycker.ler.

nu ska de badas o kvällsmat m.m..

kramkram

2009-04-19 @ 18:17:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0