Dagis & Lunchdäjt

Caroline: vad härligt! Skönt att man kan få fler att snöra på sig skorna & springa lite! =) Lycka till!!

Idag var det dax för dagis igen. Alice stod redan & trampade här hemma 8.30 så vi var där strax före 9. Hon skiter totalt i mig, hon går in & leker & är med på samling & fruktstund. Idag såg hon att några fick gå ut så hon blev vansinning när hon insåg att inte hon skulle få följa med. men jag satt kvar i lekrummet medan 2 fröknar var med henen i kapprummet. & på med skor & så ut. Hon var störtnöjd. jag stod innen en stund & tittade ut på henne. Hon for runt som en tok därute. Fröken hade inte fått på henne skorna (som är svåra att få på) så hon hade stövlarna på sig men hon var lika nöjd ändå. imorgon ska hon ha med sig sina andra lättare skor med kardborre.  Jag smög ut & satte mig på en bänk, men hon for runt, åkte trehjuling, grävde i sanden, sparka boll. hennes inskolningsfröken ägna henne mer tid idag & så satte fröken sig hos mig en stund. Hon tycker det är fashinerande att s ehur orädd Alice är, att hon redan är "Här kommer jag" & att hon tycker det är ok att gå långt ifrån sin mamma. Vid 11 var hon nog lite trött för hon följde me dmig till bilen utan protest bara "Hejååå" som är "hejdå" till de andra barnen.

Vi åkte hem till A & A. Där även S & O var. A hade lagat mumsig lunch: vitvinsugnsbakad lax med ugnsbakade grönsaker & så äppelmuffins efteråt. Alice hade med sig plättar & de andra barnen som satt med sin burkmat sneglade mot hennes plättburk. Så Alice bjöd de andra barnen oxå som glatt mumsade i sig. Till & med resterna på Alice tallrik tröck O i sig. & sen har de lekt & sittboppat i soffan. Vid 13 var alla barnen så trötta & vi åkte hem. Alice höll sig vaken de 10 minuterna det tar att åka hem & nu sussar hon sött i vagnen efter en snabb promenad.

dagens meny:

Frukost: vaniljyoghurt med Granola, Gojibär, kanel, 1 rågrut med minilätta & ost
Lunch: Lax & ugnsbakade grönsaker, 1 äppelmuffins
Fika: 2 kanelknäcke, 1 gul kiwi
Kvällsmat: pannbiff, potatis & sås
Kvällsfika:lättglass
=1303

Dagens motion:
20 min walk, 30 min Jogging
=-363kcal

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0