En Arbetande Kvinna

Jahopp då var man tillbaka igen. Redan vid lunch kändes det som man aldrig varit därifrån. Fast det har varit en BRA dag, många skratt, lite flum & en hel del organisation & planering. Vårt rum har respekt, det tassas på tå utanför, knackas försiktigt. 3 flitiga brudar har burit in "konfenrensbord" i mitten av rummet som vi kuckelurat kring med planeringen, vi har spänt upp snöre för att fästa klämmor & olika scheman, bokningskalender mm. Det ska fräschas upp med nya gardiner då det ser ut som någon spytt på de befintliga (alltså mönstret) & det piffas med blommor & ljusstakar. Nice!

Alice har haft en bra dag på Dagis. När jag kom för att hämta henne låg hon fortfarande 6 sussade. hon sove ri vagnen i ett eget rum. När barnen såg att jag var där, smög de in 4 stycken & väckte henne, hihi vilken mottagningskommité. Sen gick vi hem & åt mellis & så for vi iväg till ICA & uppdaterade kyl & frys.

Sen har vi gjort den moderna "värdinnans crepese" dvs pannkaksrulle med räkstuvning & förberett äpplen för pajer jag ska göra imorgon. Jag stekte äpplena i smör, socker & kanel & så får de dra över natten. Blir nog mumma det. Så snart är förberedelserna inför Kräftskivan klara.

Mannen jobbade över idag, kom hem lagom då jag lagt Alice. Men Alice & jag har badat & jag har lärt henne "flörta" dvs blinka så sött med ögonlocken, hon ser för rolig ut.

Imorgon har vi ledig dag. jag ska på möte på eftermiddagen så Alice farmor kommer en stund då, men det ska bli skönt med sovmorgon & förmiddagslunk hemma. Tänkte antingen pyssla lite på övervåningen eller måla lite Friggebod. & så tänkte jag komma igång med springningen imorgon kväll igen efter förkylningen!

Sommartjejen undrade vad min bok "Tills Skulderbladen blivit till vingar" handlar om, & usch, den handlar om 4 barn vars mamma är missbrukare & styvpappan alkoholist, de flyttas runt på olika barnhem & fosterfamiljer & var de än tycks komma så hamnar de bland "gubbar" som pillar lite för mycket. Den är delvis biografisk & så himla äcklig att jag drömt mardrömmar sen jag började läsa den. & det värsta av allt är att detta är vardag för alltför många barn & ungdomar idag. Ska gå & läsa lite till nu, för den är svår att släppa när man väl börjat även om man vill spy emellanåt.

Dagens meny:
Frukost: vaniljyoghurt med Granola, 1 rågrut med minilätta + te
Lunch: Fullkornspagetti & köttfärssås, 1 rågrut med minilätta
Fika: 2 rågrut med minlätta & 1 gulkiwi
Kvällsmat: Mozarella & vitlöksfyllda köttfärsbiffar med fullkornsris, sallad med tomat & fetaost, mosad avocado
Kvällsfika: Fruktsallad & Chaite

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0