Kalas för mannen

Camilla & Somris: Tack. Tycker det är kul & visst har en omskolning eller något yrke inom Café/bagerivärlden slagit mig många gånger & finns som en framtida dröm....

Idag firades mannen ordentligt. Mina föräldrar, min syster med familj. mannens föräldrar & mannens bror kom hit. mannen fick ett mystiskt lång paket:


Som innehöll vin & konjak- trevligt!

Av sina föräldrar fick han en vindjacka Quba Sails & mera vin av sin bror. Perfekt det som börjat sina på hyllorna i köket. Det bjöds på smörgåstårta, blev endast 1 bit av varje tårta kvar. De verkligen slukades. Tar det som ett gott betyg. Det var knappt så gästerna orkade fikat efteråt, men lite småkakor & tårta gick ner tillslut.

Tyvärr kommer mamma lite i skymundan. Det är svårt för henne att lägga in något i samtalen & när hon väl "säger"  något så är det mer om henne eller hennes sjukdom eller dyl som lite förstör den uppsluppna stämningen. Synd. Mamma har lite svårt för att inte vara i centrum, att låta andra roa sig utan att hon behöver vara så delaktig. Blir lite som ett barn. En kommentar var "När får jag mat då???" & en annan när vi diskuterade Kräftfiske "När jag bröt fotleden trodde K,J&K att den bara var stukad".... Jag sprutmata henne med lunch & kaffe. Vid kaffet så var inte slangen stängd så det rann ut en massa lunch på mamma & på mig. bara bita ihop, Torka & låtsas om att det är världens naturligaste sak även om man helst hade velat kvälja lite över stanken. =/

Vi har iallafall haft en riktigt trevlig dag. barnen lekte kanon. Alice har ätit som en häst både smörgåstårta, fika & nu middag. Hon är lite trött, så hon & manenn badar & snart ska hon stoppas i säng. Jag & mannen ska festa på Svenska kräftor som vi fiskade förra året. måste ju äta upp de som finns innan vi fiskar nya....



Kommentarer
Postat av: Somris

Det tror jag det att gästerna blev mätta och belåtna med det urvalet av mat/kakor!! =)



Vad synd med mamma. Det är ALLTID svårt tycker jag att få henne delaktig när man är så många som träffas och det kretsar mycket kring mat. Det måste vara hemskt uttråkande för henne att sitta och titta på när andra äter - även om samtalen kanske vore intressanta att hänga med i. Men jag tror inte hon orkar engagera sig i det längre stunder. Det är ändå så svårt för henne att hinna flika in något när så många pratar.

Vi får väl hoppas ändå att hon själv upplevde det som roligt och härligt att komma hemifrån. Hon behöver ju det...

Hoppas ni får en mysig kväll nu då du och födelsedagsbarnet!!

KRAMIS

2009-08-15 @ 20:11:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0