Kalas hos Kusin E

Idag vaknade vi återigen till en VARM dag, 27 grader när jag steg upp, så jag orkade inte ge mig ut på någon morgonwalk. Har lite ångest för att min träningsvecka (dvs 4 joggingturer) innehållit för få morgonwalkar mot vad jag önskat & de motionskalorier jag fått har jag nallat en hel del utav. Denna vecka kommer även allt som allt innehålla 2 vinkvällar med mat & dryck som inte är helt nyttiga, MEN det är får veckor som är som denna så det får väl kosta en vägning på måndag som förhoppningsvis visar plus minus noll. Å andra sidan har jag ändå ätit betydligt mindre denna veckan & motionerat betydligt mer än jag skulle ha gjort en vanlig vecka för 5 veckor sen... Känner mig pluffsig & tjock, men spegeln visar något annat, det får man vara glad för! Har börjat använda gamla klänningar & kjolar jag inte haft en susning att komma i för några veckor sedan. Byxorna får dock ligga ett par veckor till, vill inte bli alltför besviken även om jag tror Joggingen tightat till kroppen mer än bara viktminksningen gjort.

Istället gjorde vi oss kalasklara & åkte till min syster. Hennes yngsta har fyllt år, något dom firade i Grekland, så idag var det dax för kalas. Jag pratade med pappa i morse & vips dök de oxå upp. Mamma fick hålla sig utomhus, hon har till och med kissat på flyttbar toastol ute i trädgården, men allt har gått bra & hon har trivts i skuggan där barnen hoppat studsmatta & badat pool. & vi hade riktigt bra samtal om PA, önskemål & planering & organisering kring detta. Alice har inte varit sig själv riktigt idag. Hon vägrade både lunch & fika & la sen en bajsblöja som även innebar byte av hennes byxor. Hon åt en smörgås i bilen men kvällsmaten ville hon inte ha så mkt av heller, men vällingen slörpa hon i sig. Antingen är det värmen, hon har druckit jättemkt vilket känns skönt trots allt. Eller så är det en tandsing. Eller så är det någon magsjukesläng. Vi får se. Nu sover hon iallafall sött.

Alice har trots detta hållt igång hela dagen, hoppat studsmatta i oändlighet & därimellan badat i deras pool med sina armpuffar. Hon bottnar precis och trippade fram där med puffarna bland sina kusiner. Så söt så!

Mannen jobbade över -en fredag så det blev sen middag. Jag grillade alldeles själv, men bra blev det! & sen stack jag ut på Jogging bara 30 min efter maten. Lite tungt idag men skönt efteråt som alltid! Syster & jag pratade om lopp vi ska träna till nästa år, det pratades både Vårrus & Milslopp & en Tjejvättern, vi får se vad som blir av. Vårruset SKA jag iallafall springa!

Dagens meny:

Frukost: 2dl Vaniljyoghurt (lät) ½ dl Granola, 10 g Gojibär
Lunch: 100g grillad kycklingfilé, 1 dl potatissallad, + en massa grönsallad
Fika: Miniliten bit Prinsesstårta
Kvällsmat: 150 g Potais & Grönsake ri ugn, 100g Fläskfilé
Kvällsfika: 65g Potatisskruvar, 3 rutor Mjölkchoklad + te

=1435kcal

Dagens motion:
= -295 kcal



Kommentarer
Postat av: Tess

Vad inspirerad jag blir av att läsa om dina kläder som du kommer i igen!

Jag har ju gått upp en hel del under sommaren pga uteluncher och skrivbordsjobb. Som tur är tappar jag kilon snabbt och ser fram emot att stå som du gör nu! Duktiga du!

Kram

2009-08-07 @ 23:14:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0