Kärleksmums med vit choklad



1dl kakao
2 dl vatten
250g smör
4 dl socker
5 ägg
4dl mjöl
1 msk bakpulver
1 krm salt
200g mörk choklad

Chokladglasyr:

1½ dl vispgrädde
400g vit choklad
kokos efter behag

Koka upp kakao & vatten, låt svalna. Vispa smör och socker poröst. Blanda i ett ägg i taget. Blanda mjöl, salt & bakpulver, vispa ner i smeten. Vänd ner kakaoblandningen. Smält chokladen. Rör i smeten. Häll på en bakpappersklädd plåt. Gräddas på 200grader i 20-25 grader. Låt svalna.

Koka upp grädden. Häll ner hackad vit choklad. Rör till en fin smet. Bred på kakan. Häll på kokos efter beghag!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ojoj nu har jag mycket att läsa. Orkar dock inte nu dår jag varit uppe sen 01.00 då vi flög hem från tunisien vid 7 i morse... :) Har haft de underbart med ca 35-45grader varje dag. Så dem första dagarna palla jag inte att springa men efter dem dagarna börja jag känna lite panik ville ut och jogga. Så då bestämde jag mig att dem 3 sista dagarna skulle jag ge mig ut och de gjorde jag men för att slippa dem värsta värmen fick de bli 05.00 på morgonen jogga ca 20min. Det var såå skönt och jag ver helt slut när jag kom hem för de var sjukt varmt redan så tidigt på morgonen men var sklnt att lägga sig och somna om någon timme innan de var dags för playan. :) Ne dags att sova i morgon är de äterigen jobb som gäller. :) Hoppas de gått bra med dina joggingturer.. Kram

2009-08-03 @ 21:22:43
Postat av: Madde

Oj nu försvann namnet.. Men vara bara jag som skrev de innan.. hihi

2009-08-03 @ 21:23:36
URL: http://linkan88.blogg.se/
Postat av: Linda

Mmmm ser smarrigt ut... Får testa och göra denna när jag ska fylla på frysen igen :)

2009-08-04 @ 12:28:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0