Kräftor & Bilar

Efter att svärfar åkt & tankat båten begav de isg ut igen, men då tjöt oljelampan så de fick vända igen. Det är mannens bror som SKA sköta båtarna då han kör mest, men han var rätt billig lillebror igår. Tillslut kom d eiväg & klockan han bli 20.10 innan d evar tillbaka, amten var klar för länge sen, ungsudden badad & redo för sängen. men hon blev uppspelt när de kom & fick vara vaken en liten stund till. Vå åt förrätten innan hon gick & sussade.

Alice blev som en skalbagge i fytvästen kund evarken böja sig utan att ramla eller resa sig upp när hon ramlat

Kräftfiskarna



Alice sov risigt i natt pep fler agånger & skrek till två så jag gick in. Vet inte om hon drömmer, har ont eller vad det är för hon sove rnär man kommer in till henne. Men jag flyttade täcket som var tjockt och tungt & då sov hon bättre. Sen skulel mannen & svärfar upp vid 2 & ta upp burarna & sen skulle hundne ut vid 6, och så vaknade Alice halv åtta... Men hon gick ner till Farmor & farfar så jag somnade iallafall om 1 timme till.

Förmiddagen gick åt till att koka kräftor. 9 kilo blev det. Sen har mannen & svärfar fixat med bilarna. Min läcker serviolja därför den går trögt. mannen fick köra hem den & jag hade Alice i "finbilen" där hon sitter bak, men det gick bra. inte ett ilsket pip på hela vägen.

Vi kom hem senare än vi tänkt oss, men amnnen hade eld i baken & for direkt upp på övervåningen så NU har vi persinenner, gardiner & sängar & lampor i sovrummet. Ska bädda & bära upp sängborden imorgon, köpa lite krukor osv. & Alice har fått nya gardiner i sitt rum, blev så fint så.

Vi körde på & vips var klockan massor, Alice hade fått mat vid 18, så det blev Thaimat för vår del & nu ska jag sluta ögonen för imorgon är det jobbdag nr.1


Kommentarer
Postat av: kråkmamman

Hej,

lämnar bara ett litet fotsteg här. Finns i kulisserna men tar mig aldrig tid att sätta mig för att skriva...Dock läser jag varje dag. Beklagar sorgen.



Fin hon e Alice. Lika söt som en liten karamell!

Alva

2009-08-30 @ 22:37:31
URL: http://alvajohanna.blogg.se/
Postat av: Somris

-Alish!!! Alisch badar!! (nedersta bilden)

Alish dricka saft! (såg en rosa mugg på nedersta bilden)



Hoppas första arbetsdagen gått bra! =) Själv är jag mammaledig för sista gången i sommar...snyft

2009-08-31 @ 08:27:30
Postat av: camilla

Hoppas din första jobbdag gick bra! Kram

2009-08-31 @ 20:11:26
URL: http://baalance.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0