Lämningen

Alice var trötter & sov till 8. Trots att hon vaknade till av mannen väckarklocka i morse som väckte hela familjen. Alice var den enda som hade vett att somna om efteråt & sov trots sopbil & grannar som inte kan lära sig stänga bildörrar.
Vi skulle inte vara på dagis förrän 9.30 & eftersom mannen jobbar över idag blir det ingen jogging ikväll så då tog vi en morgonwalk istället & kom lagom fram till dagis vid 9.25. Alice hade med sig sin goseleopard. Fröken tog emot i hallen. & när hon sa att "nu går mamma får hon en kram först" så sprang Alice och kasta sig i min famn, gav mig en puss & sen tog hon fröken i ena handen, goseleoparden i andra handen & sa "hejååå mamma" & så gick hon in i lekrummet. när jag kom ut stod hon & vinka i fönstret men snart lockade samling & frukstunden mer.

Nu har jag hämtat hem Alice igen. 2 timmar på dagis första lämningen. Det hade gått jättebra. Hon hade pysslat på precis som de andra dagarna. Blivit lite ledsen precis inann lunch när hon fick för många kramar av sina beundrare. Det är bra att hon säger ifrån när det blir för mycket. Hon satt så fint & åt när jag kom dit. Körde med fröken om att hon ville ha mera smörgås & korv oxå. & sen följde hon snällt med sin mamma hem. Lite trött men inte i sovskick ännu så vi läste lite & så pysslade hon på toan med mina smycken och vips åkte en burk i golvet & gick sönder. Å vad ledsen hon blev, pekade & krokodiltårarna rann. Snuttan. Nu sussar hon sött på altanen & jag ska läsa Kropp & Hälsa som jag gick & köpte. Såg en snuskig orm på vägen. URK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0