Mammavakt

Idag är jag & Alice mammavakt. För första gången på länge kan jag känna ro när jg är här. Visst kör det oftast ihop sig då både mamma & Alice behöver mig samtidigt men det funkar det med. Just nu är mammas ledsagarvikarie här och matar mamma & Alice sover. jag har grundat sminkningen så det går fort när jag kommer hem.

Det är endel pyssel med mamma det ska ges medicin, det ska kopplas matslangar, vips är hon toanödig och man får koppla bort allt, ta bort Alice som klättrar på rampen & få in mamma på toa. Vi har även gått igenom träningsprogrammet & gåtränat med gåstolen. Mammas fot är inte vad hon hoppades men ungefär som vi anade att det kulle bli, den kommer nog aldrig bli som förr men hon kan nog kunna använda en att stödja med, men gångare mer än i förflyttningar har jag väldigt svårt att tänka mig, men man har ju blivit förvånad förr.

Alice & jag tog en promenad till ICA , upptäckte att vällingen var så gott som slut igårkväll. Först byta blöja på Alice, sne in med mamma på toa & så iväg. Mamma satt vid datorn när jag kom tillbaka så det hade gått bra.

Vid 15 idag kommer handläggaren & ska göra utredning för PA. Det ska även fixas PA så pappa kan åka bort 1 vecka i september. Sen blir det full fart hemåt för att göra sig i ordning till kvällens partaj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0