Regnjogging & Storhandling

Igår blev det Jogging i regnet. Tycker det är riktigt skönt. Synd bara att det måste bli i gamla skorna osm är lite stummare. men fort går det, fortare än vanligt, är som att kroppen säger att "näj nu regnar det bäst att iiila". Kände mig så nöjd efteråt att jag kröp ner i soffan med en skål nypoppade popcorn & ett glas Cola Zero. Tittade på Leila & sen Bachelorette. Jag hade jämtgöra med de där popcornen, tuggade & tuggade & ändå kändes det inte som det försvann något i skålen. Men gott var det! Var nöjd med gårdagens Bachelorette oxå. Heja Jason!

Idag har Alice & jag storhandlat. Vi ska ha middagsgäster imorgon. Blir grillat & creme Brulé. & på lördag fyller mannen år & å ska jag göra " smörgåstårtor, en med skinka & salami & en med lax & kräftstjärtar. & så blir det fikabröd & tårta på det! Har fixat barnvakt ett par timmr imorgon så jag kan pyssla & dona för mig själv! Nice!

NU ska jag njuta av en rykande färsk Topphälsa! (tidningen alltså...)

Dagens meny:

Frukost: vniljyoghurt med Granola, Gojibär, kanel, 1 rågrut me minilätta & ost
Lunch: Couscous & nötstek (ihopplockade rester) 1 rågrut me dminilätta & ost
Fika: " kanelknäcke & 1 gul kiwi
Kvällsmat: Dillstuvad potatis med kokt korv
Kvällsfika: Mörk choklad & Chaite

Dagens motion: 65 min walk

Kommentarer
Postat av: Lottis

Gott med popcorn :-) Idag har jag inhandlat mig ett par kombinerade löpar/walkingskor av märket Asics. Aldrig använt tidigare, men killen i affären rekommenderade dessa, och de kändes stadiga och sköna, så tror det kommer bli bra...

Vad gäller min Granola, så verkar det bli ett kapitel för sig... Hittade ingen på Kvantum idag :-( och ingen personal som kunde hjälpa mig heller... Alldeles för många sommarjobbare fortfarande... suck Så letandet fortsätter... Hittade ett recept på det nånstans, som jag så klart inte kommer ihåg var, men det vore ju så smidigt att bara köpa hem... Gojibär hittade jag i alla fall :-)

Nu är jag sugen på att testa mina skor, men regnet vräker formligen ner här, så det får nog vänta till imorron... Lite regn gör inget, men inte när det häller ner...

Ha en fin kväll! Kram kram

2009-08-13 @ 17:49:06
URL: http://charlotte77s.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0