Trädgårdsplaner mm

Somris: Det hänger en märkpenna i kapprummet som man får använda för märkning av kläderna, det fungerar superbra!

Nu har jag tagit reda på vad grannens blommor heter:






& det är STOCKROSOR. Någon som vet om man kan köpa dessa nu & plantera i år eller om jag får vänta till våren?? Grannen har vita & röda & de är underbara. Tänkte ha Björnbär i mitten & 2 stockrosor på varje sida om Björnbären. De ska få klättra/luta sig mot armeringsjärn som ska fästas mot Friggeboden, kan nog bli riktigt tufft!

Alice hade haft det bra på dagis. Blivit lite ledsen när hon fått för många kramar. Sov 2 timmar när vi kom hem. sen åkte vi och fika hos en gammal klasskompis/jobbarkompis till mig. Hon & hennes sambo har köpt ny lägenhet mitt i city. Jättefin.

Har varit ute på min första Joggingrunda på 3 dagar! Kändes återigen superskönt, full av kraft & ork. Inga blåsor i munnen & en massa energi! Supernice!

Min Farbror är fortfarande medvetslös. En blödning har uppkommit i buken mn hålls tillbaka av vätska som samlats där, det är inte långt kvar nu. Farmor & Farfar har varit & tagit adjö av sin äldste son, måste kännas förjävligt, de har själva pratat om döden länge & tycker det är fruktansvärt att de lever medans så många yngre dör. Detta sätter igång så många tankar. Snart är det vår tur att stå där & ta adjö, men då av mamma.

Dagens meny:
Frukost: Vaniljtoghurt med Granola, Gojibär, kanel, 1 rågrut med minilätta
Lunch: Halloumisallad med avocado & nötter
Fika: Tobleronekladdkaka & vaniljglass + te
Kvällsmat: Spagetti & Köttfärssås (Alice åt 3 portioner)
Kvällsfika: några chokladbitar & te

Dagens motion:
Grävning av 1 rabatt 1½h, 30 min Jogging

Kommentarer
Postat av: Somris

Det var stockrosor som Viktor planterade på dagis åt mig - tyvärr drog han upp den när vi kom hem och sen fick jag den aldrig att ta sig igen...

men har läst på lite och man ska helst förså fröerna på vårkanten och sätta ut dem om man vill få dem att blomma det året. Annars blommar de nästa år verkar det som. Vill du vara helt säker ska du köpa en liten planta på trädgården och sätta ut i vår - då blommar de garanterat samma sommar står det!

Lycka till, jag ska defenitivt sätta ett par nästa år. Såååå fina ju! =)

2009-08-24 @ 20:18:58
Postat av: Camilla

Hej! Hoppas du mår okej. Så orättvist med eran farbror... Tänker på er. Kramar

2009-08-24 @ 21:28:34
URL: http://baalance.blogspot.com
Postat av: svintoflickan

är verkligen inte klokt att ni ..er pappas föräldrar m.m ska få gå igneom detta nu.

usch..å fy.



måste dom krama på alice hela tiden då..ler..fast är ju ioförsig kul de tycker om henne.

skönt allt går bra å mysigt få gosa lite också.



ja,du de är svårt de där me andras barn ibland..

å tråkigt när man ser så tydligt hur föräldrarna påverkat sitt barn att bli på ett visst sätt...



kramkram!!

2009-08-25 @ 00:07:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0