Trevlig Start på veckan

Tess: Härligt då kan vi kämpa ihop i med och mot vind =)!

Måndagar är dagen V, då är det vägning i Viktklubben. Jag startade "mitt nya liv" en torsdag så jag ligger lite i otakt kan jag känna själv men, jag väge rmig alltid på måndagar. På torsdag har jag ätit nyttigare & joggat varannan dag i 4 veckor! Fantastiskt! Så i morse så klev jag upp på den där vågen & fick se att jag minskat 0,7 kg sen förra måndagen OCH sammanlagt 2,3 kg på 3½ vecka! Är mycket nöjd, har som mål att minska 0,5kg per vecka för att kroppen ska hålla sig till tt förbränna fett och inte muskler & för att lättare hinna anpassa mig till mina nya vanor och lättare kunna hålla min målvikt. Att jag minskat lite mer denna veckan ser jag som att kroppens förbränning kommit igång ordentligt och fattar vad jag vill. =)

Alice & jag tog den vanliga morgonwalken, gjorde oss i ordning. Åkte upp och lämnade mitt anställningsavtal hos chefen & sen åkte vi och veckohandlade på ICA. Var lagom lite folk. & så fick jag lägga ögonen på en riktig hunk, en postkille, lagom när jag packde mina varor. jag brukar inte stå och glo på folk, men honom tillät jag mig att glo på och han märkte inget heller. Jag har en grej på bilnyckeln som jag använder för att få en vagn istället för att använda mynt. Tyvärr har batteriet till nyckeln tagit slut, och det blev lite problem när jag först tänkt lämna varorna i bilen och SEN lämna vagnen, fick ställa allt lutat emot bilen medan vi lämnade vagnen. Alice började tjoa och peka när vi gick iväg och jag vänder mig om för att se de nyhandlade melonerna rulla utför parkeringen...

Förmiddagen har sedan gått åt till att baka Kärleksmums som efter middagsvilan ska täckas med vitchokladtäcke och kokos, lägger ut receptet i kväll, det är really smarry & eftersom det är motionsdag idag så tillät jag mig en slick av smeten!

Dagens meny:

Frukost: vaniljyoghurt med Granola, Gojibär, kanel, Rågrut minilätta & ost
Lunch: WW Pizza hawaii
Fika: 2 kanelknäcke, 1 gul kiwi
Kvällsmat: Äggnudlar med Kycklingwook a´la Viktväktarna
Kvällsfika: 2 kanelknäcke ½ äpple + Chaite
= 1210 kcal + smetkalorier

Dagens motion:

65 min walk + 30 min Jogging
= -537 kcal

Kommentarer
Postat av: Camilla

Va duktig du är, och så roligt med bra resultat =) Kakan däruppe såg himmelsk ut. Bakar kärleksmums ibland, ska definitivt skriva ner ditt recept och testa någon gång! Kramis

2009-08-03 @ 20:43:57
URL: http://baalance.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0