Viktig Tisdag!

Mammaveronica: Vad kul att du frågar.  Vår vagn har både för & nackdelar. Visst funkar den på grus, men då en hård grusväg såfort man sjunker ner så tar det emot. Vi har vänt våran (handtaget) vid mkt grus eller när solen ligger fel men det blir lite "kundvagnskänsla". Personligen tycker jag inte att vår vagn är helt toppen, visst den är kanon inne i stad i trånga butiker, lättkörd på asfalt mm. MEN en sån vagn skulle jag inte köpa begagnad, det gnisslar i småhjulen, det hackar när man fäller ned ryggstödet, vissa saker har lossnat & det känns som den är gjord för ETT barn inte för att ärvas. Alice har sovit i den varje dag sen hon föddes, hon har även sovit i den på natten sina första 4 månader, så den är välanvänd, man kan ju ha tur att hitta en i princip oanvänd vagn. MEN om jag hade gjort om vagnköpet idag hade jag satsat på en vagn med 3 stora hjul, inte lagt ner så mkt på liggdelen som inte används särskillt länge, sett till att den varit liiite smidigare att fälla ihop & packa in i bilen, vilken kan bli ännu svårare med tvillingvagn... Hoppas du blev lite klokare =)

Idag gick jag med darrande ben upp på vågen, var beredd på ett plus minus noll, till & med en ökning på en 2-300g, men vad ser jag när jag slår upp ögonen (jag blundade först) jo jag har GÅTT NER 0,5kg. Jag flyttade runt vågen på 3 olika ställen tänkte att underlaget var ojämt men det var SANT, jag har minskat trots min partyvecka =) Så himla skööönt! Precis den kickstart jag behövde för att ta mig igenom denna träningsveckan. Imorse blev det morgonwalk & resten av veckan kommer jag njuta av min motion! Härligt vad peppande!

Kan ärligt säga att min motivation vacklade lite i söndags. Tittar mycket på folk när jag varit ute & de i min ålder har en valk kring magen här, de har en dubbelhaka där, även de som inte fått barn. & kläderna sitter inte perfekt.
MEN nu handlar det om MIG & att JAG ska vara nöjd & min motivering att jag vill hitta tillbaka till mitt stora intresse SHOPPING, kunna njuta av att köpa fina kläder som PASSAR, känna mig snygg & trivas med min egen kropp väger över det faktum att acceptera överflödskilona. Men jag förstår att folk tycker att det är bevämt att skita i de sista kilona.
Jag blir även MER motiverad då jag tänker på de hälsovinster jag gjort: Jag orkar betydligt mer, jag sover bättre mellan 7-9 timmar varje natt (förut snittade jag 5-6) , jag har mer energi att hitta på med mer saker, känner mig mer social, har både mer ork & tålamod med Alice, är en bättre sambo då jag hellre springer bort småaggressioner än tar ut dem på mannen...

Idag hade Alice & jag lyxmorgon i lugnt tempo efter walken. Sen åkte vi till Återvinningsstationen & en sväng till Apoteket & CityGross. Hade glömt köpa toapapper igår så imorse satt en hushållsrulle inne på toan... Känner mig lite i rensartagen så jag ska nog kasta mig över alla Alice kläder & kolla igenom vad som ska packas ner, vad som ska vara dagiskläder , om något saknas osv.

Dagens meny:

Frukost: Mild Lätt Vaniljyoghurt, Granola, Gojibör, kanel, 1Rågrut med minilätta & ost +te
Lunch: WW Lasagne (har hang up på WW-frysmat)
Fika: 1 nybakt fralla med minilätta & ost + 1 kiwi +te
Kvällsmat: Fiskgratäng a´la Viktväktarkokboken & Färskpotatis
Kvällsfika: 2 kanelknäck + te
= 1301 kcal

Dagens motion:
65 min walk
=-238kcal

Viktstatus: -0,5kg Totalt: -2,8 kg Kvar: +5,2 kg att tappa

Kommentarer
Postat av: mammaveronica

Tack för ditt uppriktiga svar! Jag måste ju säga att jag är riktigt sugen på en sån där vagn, men det du beskriver är precis det jag befarat... Även om jag skulle kunna blunda för vissa saker skulle jag ju aldrig få med gubben på köpet... Verkar som jag får fortsätta på trehjuligsspåret, eller fyra blir det ju iallafall när det är syskonvagn... Men så trist, väldigt svårt att hitta något snyggt och praktiskt på samma gång. Mycket enklare med singelvagnar...

2009-08-11 @ 15:29:53
URL: http://mammaveronica.babyblogg.se
Postat av: mammaveronica

Grattis till minskningen förresten! Här står det still, men snart går det väl uppåt igen asg! Min plan var att gå ner 20kg till augusti och jag var på god väg innan jag blev på smällen. Först blev jag besviken, men 10 kg blev det ju iallafall och jag hade ju kommit till en "platå", så det blir kanske lättare att börja om när det är dags sen, bara jag inte lägger på mig alla extra igen. Är inte så orolig, jag har ju haft turen att vara en av dem som går upp vad bebisen väger för att sen tappa det på förlossningen. Påsen på magen är dock kvar, vete sjutton vad jag ska göra med den...

2009-08-11 @ 15:50:26
URL: http://mammaveronica.babyblogg.se
Postat av: Camilla

Va roligt med så bra resultat! Du är grym =) Hoppas du får en mysig kväll! Kram

2009-08-11 @ 20:18:03
URL: http://baalance.blogspot.com
Postat av: Lottis

Kul att det går så bra med vikten. Själv har jag testat mig fram och är jättesugen på att gå med i Viktklubb i höst. Det känns som att jag behöver en spark i baken att komma igång, och imorron ska jag åka och kolla nya löparskor. Hoppas på att hitta ett bra par till en oki peng.

I alla fall, jag har en fråga. Sugen på att testa både granola och gojibär. Har kikat efter granola på Kvantum, men hittar inte... =/ Vilken hylla finns det på? Vid müsling el typ hälsokosthyllan? Jag ska fråga personal imorron om jag inte hittar, men tänkte i alla fall fråga... Och gojibär? Är det hälskostaffär som gäller då, eller kan man hitta sånt på Kvantum oxå?

Ha det fint, och lycka till med motion och viktminskning :-) Kram kram

2009-08-11 @ 22:04:46
URL: http://charlotte77s.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0