Frusen dotter

Idag tog vi sovmorgon till klockan 8, skönt! Alice har hostat endel igårkväll & i natt, så hon var trötter. Eftersom att pulkan var trasig så tog vi oss ut i -7 grader för att handla en ny. Det blev en silvrig Tiga & så lite fredags & lördagsmat. När vi kom hem så tänkte jag att vi skulle testa pulkan på en gång. men Alice är inte alls förtjust i varesig vinter, kyla, snö eller pulkan. Fick iallfall ner henne i pulka så vi kunde åka en sväng, men de har sandat så fasligt utanför hos oss, så det gick knappt köra. Alice valde istället att gå "Åka pulka färdigt mamma" sa hon & klev ur, så vi knallade bort till lekparken där hon kom på "Alice kall handen" så då föreslog jag lunch hemma & hon nappade på förslaget, men 45 min utomhus i snön blev det iallafall & nu sover hon på altanen så hon får lite mer frisk luft, inbäddad ordentligt.

Jag har gjort storkok i min nya stora kastrull på 8,5 liter. Det blev 8 portioner Chiliconcarne, nya lunchfavoriten om ni inte redan märkt det. Så nu har jag kalorisnåla luncher över hela julledigheten, kan varva det med morots & linssoppa om det blir lite tråkigt eller bubbligt i magen.

1 kg nötfärs
1-2 lökar
1 msk olja
3 burkar Krossade tomater
4 burkar mixade bönor
4 kalvbuljongtärningar
Kryddor: Chilipulver, paprikapulver, Vitlökspulver, cayennepeppar, Spiskummin, Ingefära...

ca: 350 kcal per portion

Tänkte läsa lite i "klick" medan Alice sover för snart är det väl full fart igen!

Dagens meny:

Frukost: Frökuse med ½ kokt skivat ägg, ½ apelsin & te
Lunch: WW Hawaiipizza ½ apelsin
Fika: 1 apelsin, 1 rågrut med minilätta
Kvällsmat: Innerfilé av nöt, Medelhasvpotatis & 1 msk Biggans Bearneisås
Kvällsfika: Popcorn

Dagens motion:

30 min Crosstrainer




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0