Intervju & Planeringsdag

Imorse var det dagen I, som i intervju. Gick upp tidigare för att hinna i lugn och ro, blev ändå lite stressigt. Programmerade GPSen medan jag pratade med en annan mamma vid dagis. & sen for jag iväg. & hade såklart programmerat fel gata. Åkte kors och tvärs och försökte programmera om men dne halkade bara tillbaka på gamla adressen igen. Halv panik, jag som hade skivit i mitt CV att jag är stresstålig =). Fick tillslut rätt programmering & då var jag bara 400m därifrån, sladdade in på parkeringen & sprang på en gammal kollega som jag jobbade med precis när jag började mitt nuvarande jobb för ca 3 år sedan. & hon visade mig runt lite & så hälsade jag på en annan gammal kollega som jag fortfarande har lite kontakt med. Så det kändes avslappnat och skönt när väl chefen kom in och vi började intervjun tillsammans med hon som har tjänsten idag och en annan At.
Det var ingen lång och klurig intervju  de kändes mest som att de checkade av att jag var intresserad av tjänten och att jag kunde tänka mig att utföra det arbetsuppgifter som den innebar. Det blev mest lite småprat. De skulle intervjua en till idag & hade intervjuat ca 5 personer innan mig (gulp) men de ville ha det klart såfort som möjligt så någongång nästa vecka ska det vara klart! Chefen skulle höra av sig till mig OM de ville prata med min chef (referens) så jag kunde förvarna henne isåfall eftersom hon inte vet något idag. Känns lite hoppfullt att de kallar mig så sent till intervju för OM de redan hade hittat någon så skulle iallafall inte jag lägga ner mer tid på att leta efter någon annan. Men vi får se, håller tummarna. Även om jag nu fått reda på att det kommer finnas en lösning som gynnar mig på mitt nuvarande arbete...

Åkte direkt hem & hit kom mitt "team" & vi har haft 3 timmars planeringsdag inklusive lunch. Vi har nu strukturerat upp hur vi ska gå vidare i vårt lilla projekt inom Omsorgen vi ska starta upp i vår.

Alice tempade 37,2 och var "dagismogen" & lussesugen idag så hon är på dagis & jag fick plötsligt en hel timme extra hemma alldeles för mig själv. Mammas PA ringde precis & pappa är tydligen sjuk, men mamma & PA kommer iallafall så hon kollade lite praktiskt om parkering, hjälp i och ur bil osv. Så de dyker nog upp inom en timme!


Kommentarer
Postat av: svintoflickan

men ååå...hoppas hoppas nu då att du får jobbet.



oj.va jobbigt din pappa är sjuk.förkyld eller.



kramkram o va mysig bakgrund såhär till jul.



2009-12-10 @ 23:22:54
Postat av: kråkmamman

Åh, här va det julpyntat! Va fint!

Ha en skön fredags kväll

/kråkmannan

2009-12-11 @ 18:30:58
URL: http://alvajohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0