JulDetox

Idag klev jag på en detoxrivstart. Är så fasansfullt trött på all julmat, fetmat, godis & känner mig så sunkigt ofräsch efter de här dagarna --så här ska städas. Idag har det kokats soppa, kålsoppa. & endast ätits frukt & grönt därtill. Å det känns superbra!

På förmiddagen var vi hos goda vänner på julfika. Jag avnjöt en god kopp rött julte, medan övrigt folk smaskade kakor & julgodis, Alice spande in sig på en med en massa choklad ovanpå & åt faktiskt upp hela kakan, hon brukar mest slicka bort chokladglasyren annars. Barnen lekte & vi hade det supermysigt. Till Alice stora förtjusning så hade de en katt! Så hon stod & pratade och tjoade och tittade & klappade på den där stackars katten.

När vi kom hem var klockan egentligen alldeles för mycket & den han bli 13.30 innan lilla damen hamnade i sömn. Men hon väcktes 15.00 då farmor & farfar kom för att hämta henne. Hon ska mysa med frmor imorgon & på onsdag när vi jobbar. Så mannen & jag hade hunnit städa undan alla kartonger, papper och skräp efter julhelgen, fixa in all disk där den ska vara, handlat lite frukt & grönt, pantat miljarders tomflaskor & mannen har tittat på fotboll & jag har läst & läst & läst. Nu tänkte jag ta min frusna kropp in i duschen för en het & lång dusch med peeling & rakning & hårtvätt & fotfilning! Mumma! 

Dagens meny:

Frukost: apelsin & kiwi & te
Lunch: Kålsoppa
Fika: ½ ananas
Kvällsmat: Kålsoppa & 1 avocado
Kvällsfika: grönsaksstavar & soyadipp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0