JulTrött!

Igår spelade vi Wii så armarna värkte. Alice som inte fick sova middag utan ställdes om till typ normaltid igen efter att ha vaknat klockn 9 på juldagsmorgonen somnade sött vid 19.30. Vi andra spelade & spelade & avslutade med Stenhuggaren. Fick väcka Alice vid 8, vår lilltrötter. Sedan åt vi "frukos" som hon säger & så hjälpte hon "Fafa" att skotta innan vi åkte hem.

Hemma var det bara att göra i ordning för nytt julfirande, denna gång med mina föräldrar & min äldsta syster med familj. Alice sov middag & väcktes allt enligt övernskommelse "Ebba Filip väcka mej" sa Alice innan hon somnade sött. Sen har det varit full rulle i 6 timmar. Glögg, julmat ( är så trött på fetmat att jag snart spyr bara någon nämner jansson) & efterrätt. Mamma orkade inte längre än till 18.30 då det packades ihop (iof så glömde pappa både det ena & det andra så syster med familj fick ta vägen förbi dem hem), jag erbjöd henne vila i gästsängen men hon ville hellre åka hem. Barnen har hoppat studsmatta så benen lär värka imorgon & lekt med nya julklappar. Alice fick en Briodockvagn av mormor & morfar som hon har spatserat runt med så nöjd så. E blev lite missnöjd med hela julen. Hon hade knappt fått några leksaker denna jul, inte lätt när man är i gränslandet mellan att ha allt och nästan är för stor för dockor och för liten för andra saker. F var törtnöjd över sina "Fingerboard" julklappar.

Men vi hade det mysigt. Återigen trist att mamma drar sig undan så mycket, varken vill eller tycks orka delta, inte skriver mer än någon mening på en hel eftermiddag, men uppskattar enormt när man tar hennes hand & bara håller den i sin. Verkade som hon blev gladast av den teckning Alice ritat åt Mommo på dagis strax efter luciafirandet.

Själv fick jag ett halsband med en bricka som det står Alice på & så hänger där en tom bricka som går att gravera när så är dax och om Alice får ett syskon. I år har jag fått TRE fina fina halsband! Två av märket "Astrid & Agnes" ett av mannen & ett av svärföräldrarna, är mkt nöjd. Vi fick även en eltandborste mannen & jag av mamma & pappa. Vi har även fått en videokamera av mannens familj.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0