LångelilångTorsdag

Zeb, Camilla & Kråkmamman: Det lutar åt svart, men ska testa & se på lördag vad som känns allra bäst just då! Måste ner på stan & shoppa strumpbyxor tills på lördag imorgon!

Imorse väntade synkonsulenten på mitt kontor på jobbet, hon pratar så att öronen håller på att trilla av men är superbra på sitt jobb. Hon gick igenom lite talande klockor för mina kollegor. Sedan åkte vi ut på landet & gjorde gemensam bedömning på 2 personer varav den ena är dövblind & den andra är autistisk. Inte lätt! Väl tillbaka var det mest att samla ihop sig, äta lunch & sen drog kollegan ut mig på en lunchpromenad & sen drog det igång med Förflyttningsutbildning på eftermiddagen. Klockan 17 styrde jag kosan hemåt. Där väntade Alice, svärmor & hunden. Svärmor hade lagat mat, jag fick slutföra blomkålspurén men sen kunde vi äta.

Alice har använt sin mor till häst idag, hon sätter sig på mig & säger "Glopp glopp glopp" (galopp) en gång trilla hon av & utbrast "Jösses" haha, hon är mamma upp i dagen =) Vi har även badat, det är mycket roligt att hälla vatten på sin mamma, speciellt i ansiktet då mamman frustar som n häst. & så har vi pusslat. Alice går runt med sin docka i vagnen, tittar på mig och säger "Baka mamma" dvs "Snart tillbaka mamma" *sötnos*

Dagens meny:

Frukost: Frökuse me dminilätta & ägg + te
Lunch: Chiliconcarne, 2 rågrut med minilätta & 1 clementin
Fika: 1 äpple
Kvällsmat: Ugnstektfalukorv & blomkålspuré
Kvällsfika: 2 rågrut med minilätta, 2 bitar Lindt Sea salt choklad, mumma!+te

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0