Lunkelilunk

Idag har det varit en söndagslunksdag. Alice vaknade 7.30 & kom snabbt på att hunden bodde hos oss & därnere sov även farmor & Farfar & hennes farbror. Julfesten hade varit lyckad igår, mannen hade kommit tvåa i GoCarten & de hade ätit ett fantastiskt julbord med alla tänkbara rätter och smaker, de var MYCKET nöjda! Lillebrorsan släntrade hem lite senare än de andra & fattade inte att han skulle sova på övervåningen så han hade krypit ner under pläden i soffan i vardagrummet. Tokstolle!

Så det blev frukost med allihop & lite bus. När de åkte började mannen skruva ihop byrå nr 2 & jag pysslade lite både uppe och nere. Vi blev av med båda gamla nattduksborden, så nu är det såååå fint däruppe med två splittnya byråer! (foto i morgon, kameran på laddning)

Vi åt lunch & sen gick Alice & jag ut & gick i snön. Hon somnade efter tre steg ungefär men jag njöt av snöflingorna som dalade från skyn. Väl hemma fixade jag med julkort (vi kommer skicka sist av alla i år typ) & sen åkte jag & veckohandlade, så Alice och jag antingen kan åka til hemstaden, fixa klart julklapparna ELLER åka till badhuset på tisdag!

Innan maten premiärtrampade jag igång Crisstrainern, 30 min & en MYCKET svettig Nhea senare! Beach 2010 here I come!

Dagens meny:

Frukost; Frökuse med ost, skinka & paprika, 1 clementin, proviva hallon/granatäpple & te
Lunch: Grönsakssoppa, 1 ciabatta
Fika: Lit glass & te
Middag: Färsk pasta med tigerräkor i en sås av passerade tomater, massa vitlök, chili, paprika, timjan, vin & fiskfond
Kvällsfika: Fruktfat med Granatäpple, ananas, vindruvor & melon & så te förstås

Dagens motion:

40 min walk, 30 min Crosstrainer

Kommentarer
Postat av: somris

Nääe du, det lär nog jag göra. Korten är inte ens framkallade ännu!!!!

2009-12-13 @ 19:28:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0