Skinka & klappar

Somris: kan inte tänka mig er utan tv:n & definitivt inte din man lyssnandes på pianospel istället för senaste fictionfilmen =)

Lottis: Hoppas du får en bra ledig dag, det är du värd! God Jul till dig med & en bamsekram!

Idag tog heeela familjen sovmorgon till 8.30, lovely! Frukostmys & sen iväg till slakteriet. Tyvärr var julskinkorna slutsålda trots att de sålt tre gånger så många i år som förra året. men vi fick tag i fina prinskorvar & en annan nylagad korv. Sedan åkte vi till CityGross där vi handlade det mesta inför julen, ska komplettera med lite glömt och lite färskt på onsdag förmiddag typ klockan 8 ;-) eller nåt. Alice satt i en sån där kundvagnsbil & tjoa & var så nöjd, så det gick strålande smidigt. Vi tog Max drive in på vägen hem. Alice åt hela hamburgaren & nästan alla sina strips & verkligen njöt av lunchen även om hon säger att hon "fikar" .

Alice sov ute i minus 8 grader. Jag stack ner på stan & shoppade det sista trodde jag iallafall. Glömde det sista jag tänkt komplettera upp pappas julklapp med. Det var mycket folk, men hanterbart förutom på parkeringen, folk blir som galna när det är mycket folk, snö och lite ont om platser, men det FANNS ju platser, ändå ska det gasas & tutas hejvilt!

När jag kom hem hade mannen kokat & griljerat skinkan som vi tjuvsmakat nu på kvällskvisten. & fixat fika, mysigt! sen har jag yrt fram & tillbaka, slagit in alla julklappar satt på namnlappar & satt julstjärnor i krukorna & insett att min amaryllis redan blommat ut & den nya inte kommer hinna slå ut.

Alice älskar när vi pysslar med annat då leker hon som bäst, trallar runt & fixar & donar & kommer en stund & hjälper till att laga mat eller klä granen eller slå in julklappar. Hon var helt slut ikväll trots att hon sovit så mycket.


Dagens meny:

Frukost: Frökuse med ost & paprika & te
Lunch: Friscoburgare & Cola light
Fika: 3 pepparkakor & te
Kvällsmat: Lövbiff med Creme cheese & vitlök & potatisgratäng (mannen lagade)
Kvällsfika: 1 skinksmörgås med senap & te



Kommentarer
Postat av: somris

Ha ha, Viktor äter Fjukost hela dagarna!!!! =)

2009-12-22 @ 08:32:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0