Alla Hjärtans Dag!

Tack för alla varma, kloka ord ang. mamma! Anna -hoppas du såg att min syster svarade dig i kommentarerna! Ger er andra svar en annan dag -idag finns inte orken!



Vill ge ALLA mina bloggläsare en varm KRAM på Alla Hjärtans Dag!


Natten blev för min del sådär, många mammatankar & en förkyld man som snarkade så väggarna skakade... Alice sov som en stock, ropade "MAMMA" kl.7 och fick välling & somna om till 9. Själv låg jag och läste från 8 då mannen åkte till jobbet.Alice & jag har haft en hemmadag. Hon är fortfarande snorig & hostig.

Vi har bakat hasselnötsmaränger till kvällens efterrätt. Alice fick leka med en citronskiva under tiden, men hon blev så himla gnällig efter en stund & när jag titta på henne hade hon nässelutslag på handleder & i ansiktet & ett på foten. Så det blev snabb avspolning & på med kortison & i med Clarityn. Det gick över på bara någon timme, men pluttan vad det måste ha kliat!

Vi tog en promenad i solskenet men hon ville inte sova någon långlur idag så det blev en kortis på 45 min. Mannen stannade & handlade till middagen på vägen hem & kom hem runt 14.30 då det blev sen lunch.

Idag kom det en stor och fin bukett med blandade tulpaner från mamam & pappa! Mannens Alla Hjärtans Dag present var middagen:

Förrätt: räkcocktail
Huvudrätt: helstekt oxfilé med klyftpotatis & konjakssås & smörfrästa sommarärtor
 & så hade han köpt ett paket Silcene - nässpray som minskar snarkningar haha!
Alice & jag står för efterrätten som blir: glass med hembakade maränger & chokladsås & lite passionsfrukt på toppen!

Dagen är annars i blandade känslor, har haft ett långt samtal med min äldsta syster som vekar iskall sedan igår men nu mjuknat en smula och dte känns skönt med tanke på att vi ska till Lindvallen med dem. Det är mycket mammatankar som snurrar...

Mammatankar:

Det känns på ett sätt skönt att veta att det är mamams hjärna som spelar henne ett spratt, att det är inte med hennes mening hon gör och säger dumma saker, beter isg konstigt osv. För mig är det lättare att förtå, lättare att acceptera, lättare att svälja & gå vidare... Det syns ALS ärr i mammas hjärna säger läkaren, kan ALS pågått i 10 år? Det kommer vi nog ALDRIG få svar på. Men jag väljer att tro så. Det är ALSen som förstört mammas personlighet, som spökat i min tonår och som spökar i hennes hjärna nu... Det känns lättare att bära.
Mmama har sgat nej till ALSteam träff i feb, till kontroll av lungor i Uppsala -jag tror mamma känner på sig -det kommer inte gå så långt... jag tror att mamma inte vill veta, inte vill ha alla svar serverade på silverfat- då skulle hon ha frågat för länge sen, mamam vet det hon vill veta & är nöjd så. hade mamam velat ha någon medicin hade hon redan vetat om Lithium, det gör hon inte -hon vill inte, så väljer jag att tänka för att må bättre själv? ja kanske men då får det vara så...








Kommentarer
Postat av: Ann

Vill bara ge dig en <3 kram också!

2009-02-14 @ 20:57:24
URL: http://osselovis.blogg.se/
Postat av: Anna

En stor kram till dig på alla hjärtans dag och den där middag lät inte alls illa!

Jag och M firar idag 12 år. Helt otroligt att det är tolv år sedan vi träffades hos gemensamma kompisar.

2009-02-14 @ 21:39:55
URL: http://majsanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0