Melodifestivalen deltävling 2

Först & främst vill jag klaga på att själva känslan av Melodifestivalen, förväntan, godisskålen, myskvällen lixom försvann när det blev deltävlingar, nu är det typ samma sak som att krypa upp i soffan till let´s Dance. Så de 2 första låtarna sprang jag mellan att röra chokladsås och tv:n...

1. Lili & Susie
TYcker om Lili & Susie -det svänger, det är igenkännade, det är bra! Helt klart värda Andra chansen!

2. Lasse Lindh
Urk - Tycker Lasse är och förblir en tönt, knyta nävarna i luften i otakt kan han göra någon annanstanns!

3. Jennifer Brown
Hade STORA förhoppningar på jennifer, älskade hennes skiva, men vad var det här? Trist tråkigt och inte alls underbart...

4. H.E.A.T
Go boys! & puss på magen till trummisen! Helt klart värda finalplats!

5. Markoolio
Han är så söt Markoolio, men han platsar INTE i Melodifestivalen...

6. Amy Diamond
TYvärr är låten inte lika bra som förra årets, liiite för Bard inspirerad, men hon är helt klart värd Andra chansen OCH den där andra konstiga nomineringen! & gillar hennes sätt att ta Petras skämt! Vilken annan 15?16? åring skulle göra det?

7. Cookies n Beans
"Det kanske inte hade skadat med något mer instrument" var mannens kommentar, jag håller med, nope inte min stil...

8. Måns Zelmerlöw
ÄNTLIGEN! Mannen i mitt liv, min stjärna på schlagerhimlen, min sockertopp i godisskålen... & tyvärr upptagen av sveriges nörd-Marie ( nope inte ett dugg avis): Men så han strålar! Så bra han sjunger! Skitsamma om inte låten fastnade förrän runt andra visningen av snabbgenomgången -han är ABSOLUT värd finalplats!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0