Packningsångest!

Camilla: Då kör vi!! Heja oss!
Anna: Det är B som förlängt sin mammaledighet året ut!

Alice sov 20-08 utan att jag behövde gå in till henne & utan välling. Hörde bara att hon hosta vid 3 snåret, inget mer.Som vanligt tvärnekar hon frukost & lunchen har hon börjat spotta ut efter 3/4 burk så då är det inte lönt att truga.

Idag har vi (Alice & jag) försökt komma igång på allvar med packningen, skitsvårt! Vill ju flytta med hela huset typ...Iallafall tvättmaskinen...Men,men om jag glömmer något som vi inte klarar oss utan så finns det väl något likvärdigt att handla, brukar jag tänka. & så blir jag lugnare! Mamma är tydligen ledsen & bitter däruppe. Min syster längtar efter oss & hennes som hade knappt hunnit slå upp sina ögon i morse innan han sa "Imorgon kommer Alice" så det verkar som att vi är efterlängtade!

Igår gick Alice 4 steg, hon stod & titta på tv och sen plötsligt knalla hon iväg, men stöp vid fjärde steget & spräckte lilla läppen *pluttan* Idag när man ställer henne upp, tar hon bort mina händer och vill gå själv emot mig, så det dröjer nog inte länge innan det blir fler och fler steg. Men lite balans vore ju inte fel heller...
Klippte bort hennes låååånga babyhårstest hon har haft vid ena örat, så den sprar jag omsorgsfullt i hennes fotoalbum, alldeles mörk med toner av rött...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0