PARTY PARTY!


Ikväll blir det dans & scenmingel till Barbados, my friend är kär i basisten & hur vi än gör hamnar vi ALLTID längst fram bland fansen & flörtar med bandet, en gång kom vi hem med autografer på titsen *ups*





& X antal glas rödvin!! Eftersom jag blir snurrig av att dela en flaska med mannen så blir det nog ingen helflaska ikväll om jag inte ska tvingas "prata i den stora vita megafonen" ikväll vilket hände sist jag var ute här i stan för typ 2 år sen...

LÄNGTAR

Alice vaknade 3.20 i natt med ett gallskrik, först gick jag upp men hon blev bara argare, så jag skickade upp mannen som lämna henne för att hon blev ÄNNU argare och vips efter 30 sek så blev hon tyst & somnade om & sov till 8.40 utan välling! Som vanligt skulle hon minsann inte ha mer än några smakbitar smörgås, en sked yoghurt & 2 flingor från min musli till frukost. Mne vi åkte ändå & handlade & hon var pigg & glad, charmar tanter & gubbar & tjoa åt några barn. Blev lite dyrare än jag tänkt mig hade tagit med 1000 kr som jag skulel handla + använda till ikväll, tji fick jag handlinegn slutade på prick 1000:- så jag fick stanna & ta ut lite partypengar.

När vi kom hem övade Alice att gå, hon reser sig mot kökslådorna går ett par steg, trillar eller når sitt mål som brukar vara en anann kökslåda & sådär håller hon på och stapplar omkring *sötnos*. Hennes nya "innegrej" är att lukta på blommorna. Då ka man fråga "Alic ehur luktar man på blommorna?" & hon skrynklar ihop sin lilla näsa och fnyser lite & skrattar sen. Själv städade jag köksbänken som vissa dagar är oändligt lång & oändligt smutsig, förberedde morgondagens middagsbjudning & så blev det lunch för Alice & sen lunch för mig & då smakar Alice mammas mat oxå.

Hade bara tänkt gå korta rundan idag men Alice tyckte det var roligare att ligga & spana i vagnen än att sova så det blev långa rundan, men det är väl bra för fläsket iallafall! NU har jag läst lite i Topp Hälsa & sitter nu & surfar lite i väntan på att lilla fröken ska vakna så vi kan börja städa eftersom vi bjudit in middagsgäster imorgon kväll & packa & göra i ordning MIG inför kvällen!



Dagens meny:

Frukost: Mild Lätt Yoghurt med musli & frön & te
Lunch: Gulaschsoppa med bovetefralla med ost
Fika: ½ grape + 1 äpple & te
Middag: köttfärsspett med ris & tzatsiki (hämtmat ihop med tjejerna
Kvällsfika: Så många glas rödvin som jag tål (undra vem av oss mammor som drar värsta fyllan ikväll...) & max 3 smakbitar ur snaxskålarna *karaktär*

Kommentarer
Postat av: Camilla

Tack för din gulliga kommentar i bloggen =) Hoppas att du får SUPERKUL ikväll!! Kramis

2009-02-27 @ 16:15:46
URL: http://baalance.blogspot.com
Postat av: SmålandsJenny

PP e ju snyggast i barbados!!! Å har så gullig dialekt...

2009-02-27 @ 16:56:20
Postat av: Anonym

Hoppas du hade skoj igår och att dagen blir dräglig;)

Fina bilder och kul att läsa om er skidsemester!

Kram.

2009-02-28 @ 09:11:39
Postat av: Zeb

Hmmm.....hade du kul igår? Träkeps idag kanske?



Kram!

2009-02-28 @ 19:23:53
Postat av: Zeb

Hmmm.....hade du kul igår? Träkeps idag kanske?



Kram!

2009-02-28 @ 19:24:37
Postat av: Zeb

ojsan, dubbelmessade tydligen...sorry :-)

2009-02-28 @ 19:25:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0