Sköna Söndag!

Efter att ha överfallit mannen med Silecespray igår så sov jag rätt så bra. Alice vakna till vid tolvsnåret & ropa efter "MAMMA" men mannen gick upp, hon hade sparkat av sig täcket & var mer sovande än vaken. När han kom ner så sa han att han tyckte det var så bra nu när Alice själv kunde säga vem hon ville skulle komma. Hmmm ... Till saken hör att hon inte KAN säga pappa...

Det var iskallt ute så vi valde bort pulka & förflyttade oss hela familjen upp på övervåningen. Jag har ju fått hem sjuhundraåttiofem kartonger med "skolsaker" "minnen" "leksaker" "brev & dagböcker" från mamam & pappa. Dessa kartonger rensades & blev tillslut 1½ kartong "skolsaker" "Minnen" "Dagböcker, brev & foton"+ 2 kartonger barnböcker. Endel saker var riktigt skoj typ gamla kärleksbrev & foton från när jag var 18 år (jävligt smal, solbränd, korthårig & mörkhårig) & min dåvarande pojkvän. När jag var hos Linda i tisdags prata vi om honom hon sa "Han var jävligt dum va? jag svarade "ja jävligt dum" Linda sa "men jäkligt snygg oxå" & jag svarade "Ja jäkligt snygg" och idag såg jag att han förbannat jäkla snygg!!! Men ack så jäkla dum i huvudet! =) Hade en HEL kartong med brev från gamla brevvänner det blev till att rensa ur alla brev från Linda (för de är så himla roliga att ha där står fan ALLT) & sen tog jag ett av varje annan brevvän som jag inte har NÅGON som helst kontakt med idag & så slängde jag resten. Av skolgrejerna sparade jag mest Berättelserböcker & Uppsatsböcker som jag tycker är roligast, siffror och glosor & skit kan jag vara utan. Alice fick de leksaker som fortfarande kan tas i bruk och blev såklart kär i en urgullig docka som vi klädde och hon lekte och lekte och lekte med. Nu är hennes rum fullt av saker och hon i stort beov av hylla och byrå.... Resten var typ allt från gamla plastpåsar till kritor, tuschpennor, varje liten teckning man ritat & varje lapp man fått hem från skolan eller gympan eller dyl.

Mannen passade på att sätta upp grinden däruppe så man kan släppa Alice fri när man är där & sen har han målat lite lister & donat endel. Vid lunch blev jag akutsugen på pizza men jag kunde ju bara inte trycka i mig en hel vanlig pizza själv så mannen fick äta pizza och jag smaka & jag tog en kebabtallrik. Alice smaka lite från mig vilket var mums (hur kan alla barn veta att tex strips är gott?) och direkt efter att jag smällt i mig så mycket att jag var så proppmätt att det till och med pyste ut lite kebabsås ur öronen så ÅNGRADE jag mig ju såklart. Så kvällen middag blev betydligt mindre mängd och betydligt nyttigare & det blir ISO må & tis och en massa barnvagnspromenader! Har även utmanat min kusin lite som gått ner 12 kg sen Nyår -han är kille...

Igår tog Alice 2 steg själv & idag är hon nog uppe i 4 steg. Men hon trillar ju så fort så balansen är inte ikapp henen riktigt ännu. Men numer är favvosysslan att gå runt saker, runt bordet, runt kökslådorna i köket...

Nu badar Alice & mannen & snart ska hon hoppa i säng lillsnuttan, hon sov inte länge idag på dan heller så hon börjar se lite sliten ut!

Dagens meny:

Frukost: 1 tallrik lättyoghurt med frön, lite flakes & beriies & te
Lunch: En fet kebabtallrik
Fika: orkade jag inte med
Kvällsmat: ugnstekt forell, vildris, stekta champinjoner 6 tomat & basilika creme fraiche
Kvällsfika: keso & apelsin + te

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0