Småkrassling Alice på shoppingtur!

Tess: Bara in i sängkammaren och tillverka då ;-) Nämen det är kul att man träffar så många nya roliga människor man aldrig skulle stött på annars!

Svintoflickan: Vi får ta en däjt med Somris & Viktor mot sommaren! Vore kul! Kram

Mammatankar:

Igår läste jag & Somris mammas blogg i ihop (genom msn) och inlägget om pappas nya skiddress var ju först så tragiskt att det blev pinsamt för att sedan övergå till något så patetiskt och barnsligt, så det sluta med att när Somris gjorde en sammanfattning av hur pappa måste ha uppfattat situationen så brast jag ut i ett asgarv. Total dagisnivå!

Mamma har alltid varit svartsjuk på pappa. Det har nog inte varit ute på en enda dans utan att mamam muttrat över att pappa blivit uppbjuden så mycket & dansat hela kvällen och bara dansat EN dans med henne. Ganska ofta så har pappa blivit uppbjuden av YNGRE tjejer & mamam sagt "De måste ju ha sett fel". & skyllt på att hon aldrig blir uppbjuden på att hon har glasögon. Hon gick till och med så långt att hon skaffade linser en period, men det var över henens förmåga det tog sisådär 3 timmar att få dem på plats & ändå blev hon inte uppbjuden.

En vår när jag gick på komvux i hemstaden så sprang jag på pappa på stadens uteställe, han hade varit på lärarmiddag & jag var ute med min klass. Han var bra rund under fötterna & han & kollegan shejka hejvilt på dansgolvet. Som tur var hade jag växt ifrån åldern då man skäms ihjäl över sina föräldrar bara de visar sig. Men den kvällen orsakar fortfarande svarta ögon hos mamam när man tar upp den. Jösses hon prata nog inte med pappa på en vecka. Synd bara att pappa ett par år senare cykla omkull påväg hem från en sån lärarmiddag & fick sy i hakan & gå med gipsad arm en hel sommar -sen dess har han varit bannlyst från lärarmiddagar för mamam =)

Igår när mannen skulle lägga Alice hosta hon så hon kräktes - all välling kom upp. Så jag trodde det skulel bli en kväll/natt i stil med de 2 andra spyorgierna, men hon kräktes inget mer. Fick vara vaken en stund men ville inte sitta och mysa hos mamam utan for ner på golvet & dona & prata & hade sig. Så kl. 21 gick manenn upp med henen igen, hon ville inte ha mer välling utan somna på 2 sek i sin säng & sov sen hela natten till kl 6 då hon fick välling & somna om till 8.30.

Alice var lite smågnälling i morse & då vi sagt nej till en lekstund med Sophia & Noah pga av snor, hosta & spya så kände jag att det skulle bli katastrof att bara gå hemma & bli sura på varann, så jag tempade Alice 37,3 och tog beslutet att åka ner på stan. Hittade en fuskolle till Alice på P.o.P & så hittade jag en söt grön klänning med rosa tights som hon får som Alla Hjärtans Dag present & så blev det en ny BH till mig, kostade ju bara 99:- på Kappahl & så ett par till Vero Moda byxor som är supersköna! I en annan färg såklart -ljusare blå!

Sen stannade Alice & jag på en fik & Alice skulle äta tänkte jag, men hon åt bara ett par skedar. Sjäv skulle jag lyxa till med nachostallrik, men nachosarna var slut -och det var väl för väl det! Så det blev en greksallad istället. & när vi satt där kom S & O från babysången förbi & jag frågade om de ville sitta ner vilket de ville så vi prata bort en timme där! Jättekul! Den där babysången är verkligen ett lyft i mitt liv, är väldigt glad att min Q pusha mig att göra fler saker här i stan istället för att åka till hemstaden i tid & otid!

Alice sover & jag tänkte läsa lite Mama nu, så då vaknar hon nog snart =)!

Dagens meny:

Frukost: bär, frön & keso + ägg & te
Lunch: Greksallad med light Cola
Fika: ost & frukt
Kvällsmat: stekt fläskfilé med haricoverts
Kvällsfika: hmmm lutar nog åt några smakbitar ur askarna som svärmor skickade med till Alla hjärtans Dag...

Dagens motion: 1 timmes shopping, 1 timmes skitsnack & 30min barnvagnspromenad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0