Solsken idag!

Tack Susanne!Såg inte hela ditt namn igår =)

Natten blev lite orolig, inte pga Alice utan mamma. Vi la oss vid 22 men mannen & jag låg & prata & läste fram till 23 & sen vid 1 så vakna jag av att pappa skulle på toa & vid 3 kom mamam ner på toa & vid 5 kom mamam ner och la sig på soffan 6 gick mannen upp & 6.30 skulle Alice ha välling & 7.30 gick mamam & pappa upp & åkte i samam veva som Alice vaknade 8.30. Somris & jag smsa & tyckte synd om mamma att hon inte kunde sova pga sitt slem, men vips så hitta jag en lapp i köket där hon anklagade pappa för sin uteblivna sömn pga matos & spritdoft.

Alice hjälper till att plocka in i diskmaskinen:



Vi vaknade iallafall till solsken så när vi gjort oss i ordning Alice & jag så tog vi på oss & gick ut. Alice fick åka pulka till lekparken för att gunga en stund:





När vi kom hem igen så lekte vi en stund på tomten, men det är så bökigt att krypa i overallen med vantar & tossor så Alice fick göra ett förösk på altanen istället efter att ha doppa munnen i snön.



& såhär snygg var jag:



Väl inne så fick Alice lite lunch & sen började vi städa, dammsuga = mkt roligt & moppa golvet är ÄNNU roligare då kan man stoppa ner hela handen & armen i vattnet och plaska runt så skummet yr! Fick byta kläder på lilla damen innan det var dax för sovning!

Dagens meny:

Frukost: Mild Lätt Yoghurt med glutenfri musli & frön +te
Lunch: Laxsoppa, glutenfri ciabatamed mosad avocado (Alice snodde 1/3 av min smörgås för hon älksar avocado) & äpple
Fika: Fruktsallad på apelsin, gul kiwi & vindruvor +te
Middag: Nikkalouktasoppa, glutenfri ciabata med mosad avocado
Kvällsfika: Grapefrukt, vindruvor, gul kiwi, äpple & te

Gårdagens motion: 15 min Crosstrainer, 30 min styrketräning, 15 min löpband

Dagens motion: 60 min pulkadragning, 30 min barnvagnspromenad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0