UteMåndag!

Sov som en stock hela familjen, märkte knappt att mannen gick upp & märkte definitivt inte att han åkte. Alice fick välling 7.20 tjoa glatt över dockan i vaggan bredvid hennes säng, sen somna hon om & jag låg & läste & fundera lite & vid 9.15 så gick jag & väckte henne, då tyckte iallafall JAG att det var morgon. Hon är rosslig och snorig fortfarande men har lättare att hosta nu iallafall vilket är skönt, hoppas det är påväg att släppa.

Fick ett trevligt samtal från chefen. Tackade nej till ett långvik året ut heltid -not for me right now! Tackar ja till att jobba 1 dag/veckan i mars, ska fundera över om jag vill jobba något i sommar & har lite småplaner för hur vi kan lösa hösten...

Alice och jag gick till lilla ICA och fortsatte sen till en lekpark ca 20 min hemifrån där Alice gungade, hon kan ta lite lite fart själv, lyser som solen & till hennes stora LYCKA kom det en gammal gubbe med en HUND! Hon sprattla som en tok i gungan & tjoa "OUF" "OUF" som står för VOF VOF.  Sen promenerade vi hemåt igen! Lagade lunch till mig, var tänkt att bli en lins&tomatsoppa men mina röda linser måste någon ha ätit upp för de var spårlöst försvunna & jag fick ta en näve råris istället... Alice provsmakade soppan vilket var MUMS MUMS! Alice har börjat "peka" när hon vill ha något just nu ser det mest ut som hon förösker knäppa med fingrarna, men hon är så himla söt & om det är ätbart så brukar hon få smaka det mesta -är så glad att hon äter! Hon har fastnat för banan -ÄNTLIGEM, avskrapad banan är MUMS!

Har påbörjat packningen till fjällen, inte lätt inte, har ju inte åkt skidor på snart 10 år... & definitivt inte med en 10månaders bebis...

Igår utmanade jag min kusin som oxå är påväg att gå ner i vikt -att vara sockerfri i 2 veckor, tror ni inte att han redan varit sockerfri sen 1 jan. *trött jag blir* Någon annan som hakar på? Inget godis inga kakor, ingen glass, ingen chokladmousse på 2 veckor? Själv har jag startat IDAG (så därför var jag tvungen att dela en chokladkaka med amigokrisp i med mannen igår).... Började redan fundera ut vad för sött vi hade hemma på förmiddagen idag, men efter lunchen släppte suget för attack 1...

Fjällen kommer bli en utmaning, som tur är håller systers man på med Viktklubben han oxå så jag hoppas på draghjälp där. Syster är ju smal som en pinne & kan äta PRECIS VAD SOM HELST för att förbli så & så klagar hon på alla andra som är lite tjockare & säger att det kan väl inte vara så svårt "det är väl bara att inte äta så mycket" med munnen full av kakor & chips själv... & jag har så himla svårt att stå emot när någon annan glatt mumsar i sig ... Så därför tänkte jag köra sockerfritt JUST nu och säga det såfort som möjligt däruppe så de kan KOLLA mig!!! *HJÄLP*

Mamma var visst deppig däruppe över att hon inte kan åka skidor. Alice muntrade upp henne med sms och mms, föreslog att de kunde gunga & åka pulka & att Alice "starka" pappa kan dra dem båda ;-) då blev hon lite gladare! Mannen ska ju inte heller åka skidor, för han är så himla dålig på det så han vägrar =)

Alice & jag ska fortsätta packa när hon vaknar, laga middag & så får vi se hur mycket klockan blir och hur mörkt det är ute om vi hinner till lekparken här bredvid en stund oxå...

Dagens meny:

Frukost: Havregrynsgröt med linfrö & pshylliumfrön, sockerfri äppelmos, 1 kokt ägg & te
Lunch: Råris & Tomatsoppa med 1 kokt ägg
Fika: oststavar, paprika & ½ apelsin (gissa vem som komme rvilja ha andra halvan)
Kvällsmat: Pannbiff med grönsaker
Kvällsfika: Keso & Apelsin






Kommentarer
Postat av: Anna

Jaha, fanns det ett vik nu helt plötsligt!! Synd att du inte kunde ta det. Vem skulle det viket varit för?

2009-02-16 @ 21:00:11
URL: http://majsanna.blogg.se/
Postat av: Camilla

Sitter här me magen i vädret efter att ha ätit choklad.. mår lite smått illa å känner bara att: Ja, jag e med på din 2 veckor sockerfria grej! Fast jag får börja imorgon för idag är redan försent för mig =) Känner igen det där med folk som kan stoppa i sig vad som helst... Och de går inte upp ett gram! Min våg rör sig ju uppåt bara jag tittar på chokladen =( Kram

2009-02-16 @ 21:37:54
URL: http://baalance.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0