25 års Kalas

Imorse vaknade hela familjen 8.45. Jag tog mig snabbt ur sängen och drog iväg och tränade. Till en början på ett tomt gym, men lagom då jag skulle köra sista konditionen började folket vakna & det blev halvfullt gym. När jag kom hem så satt Alice precis innanför dörren i sin korgstol ( inte alls ditplacerad av mannen ;-) )

Vi fixade oss i ordning, för mannen svassa fortfarande runt i morgonrocken & jag var enormt svettig efter träningen. Alice fick nys om en NY låda i badrummet där jag har bindor & nya tandborstar, ny tandkrän, smycket i påsar, nagellack osv. Hon blev helt galen & bara stod och rev och slet helt superglad över att ha hittat ett NYTT ställe att undersöka.

Efter lunchen åkte vi till Svärföräldrarna, där mannens bror firade sin 25 årsdag, han är en riktig partyprisse, så ikväll blir det 25 årsfest med 20 grabbar -kan tänka mig att det kommer bli livat, vi firade en midsommarafton ihop med det gänget & det pratas om den midsommaraftonen ännu & delar utav den fick han höra även idag dvs när han nyspydd satt och ringde mig från stan & pep "Jag vill hem till dig & mamma" hahaha. Hans faster & farbror hade hittat ett klockrent kort där man kunde fylla i namn & adress, sätta runt halsen och så stod det information om var han skulle transporteras när kvällen var slut. Vi blev totalt 12 personer, faster, farbror, moster, morbror och kusiner & så vi. Alice gjorde succé och vandrade från famn till famn & busade och visade sina små trix. Hon kan klappa i händerna nu så det var en favorit & så vinka fast hon vinkar inte med hela handen utan ett finger i taget, så sött! Vi åt fylld fläskfilé med grönsaker, potatisgratäng & sås. & så blev det dajmtårta och te till fika. Blev en massa prat och en hel del bus med Alice. Vid 17 snåret blev Alice lite trött så då åkte vi hemåt och hon sov i bilen, så hon blir nog vaken en stund längre ikväll.

Tankar om att mamma börjat blogga!

Jag har inte annonserat mammas blogg så hårt på min sida. En del av mig tycker det är jättebra att mamma upptäckt en ny värld & ett nytt sätt att komminicera. En annan av mig är livrädd att bloggen ska sluta i en självömkande snyftsymfoni som hon tidigare bombaderat endel av oss barn med brev om där gamla synder avlöser nya synder och hon aldrig kan släppa taget om något hon ångrar och gå vidare. Så det är med delade känslor jag läser min mammas blogg och med delade känslor jag ger ut hennes bloggadress.

Dagens meny:

Frukost/Lunch: Grönsakssoppa, 2 skivor grovt bröd med keso, skinka & grov senap
Middag: Fläskfilé med potatisgratäng & sås + sallad & varma grönsaker
Fika: dajmtårta & te
Kvällsfika: räkmörgås a´la mannen

Dagens motion: 70 min Gym ( 20 min Crosstrainer+30 min gymmaskiner+20 min Crosstrainer)

Kommentarer
Postat av: Maria

Nu har jag inte kommenterat här på ett tag. Kände att det var dags. Nu har jag tittat in till dig, din syster och din mamma.



Har min egen syster och familj här i helgen och vi har haft det trevligt värre. Syster och jag fick en egen eftermiddag som vi spenderade på ett köpcentrum och lunchade och shoppade...



Ha en fortsatt trevlig kväll!

2009-01-31 @ 20:54:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0