30 års Kalas

Igår så började Alice & jag dagn med att åka och storhandla. Mannen gjorde ett litet ryck på övervåningen. Sen blev det lunch för hela familjen & så begav vi oss iväg. Först stanna vi i en närliggande stad & handlade ny bilstol åt Alice på Babyproffsen. Det blev en Akta Graco Comfort. Alice fick provsitta ett par andra men de kändes lika smala över axlarna som den hon har och det är det som känns som största bekymret idag -att den börjar bli för smal med alla kläder. & så fick hon nya badbyxor -rosa & fina! Tittade även lite smått på ny vagn, dels vill jag ha en paraplyvagn som man bara kan fälla ihop och ha i bilen när man ska iväg en snabbis på stan eller nån anann butik & sen vill jag såsmåningom ha en sulky.

När vi var klara på Babyproffsen åkte vi och mötte svärföräldrarna & sen begav vi oss till mannens kusin som precis fyllt 30 år. Där blev det mat: paj & massa kakor & tårta & rött vin. Jag åt men ändå med måtta, men vill ändå inte väga mig i morgon då jag har mensvecka & det brukar bli plus på vågen hur jag än beter mig. Men det blev ett trevligt kalas & Alice satt med vid bordet och fick smaka både lite paj & smörgås. Kusinens mans föräldrar hade med sig två små hundar & Alice älskar ju hundar så hon var fullt sysselsatt med att hänga med var de där yrbollarna for omkring & gjorde. Vid 19 åkte vi hem igen & då somnade Alice som en stock.

När vi kom hem så vaknade hon ju såklat så då fick Alice vara vekn med oss en stund. Hon åt smörgås framför tv:n så det smackade ända till grannarna. Mannen gjorde räkmacka åt oss. & när jag sen la Alice vid 21.30 så åt hon glatt sin välling, låg och prata ca 20 min och sen somna hon *skönt*. Själv var jag superdupertrött & gick snart och la mig jag med.

Imorse blev det Godmorgon vid 9. Jag stack snabbt och tränade. Körde järnet, brände 150 kalorier på Crosstrainern innan det blev maskiner & lite mer Crosstrainer! Var lugnt på gymmet idag, bara två gubbar, en medelålder kvinna & en snygging! (då menade jag inte jag ;-) )

Idag blir det hemmadag, mannen håller på att lista och sätta smygar på övervåningen. Vi har punktat ner vad som är kvar att göra däruppe och vad som behöver köpas i möbelväg & lite så känns bra. Alice sover på altanen med min vinterjacka över vagnen så hon inte vaknar av kallstick i näsan =/.

Dagens meny:

Frukost: Mild yoghurt vaniljsmak
Lunch: Skinka & pastrami, potatissallad, grönsallad & ananas, kiwi & vindruvor
Fika: te och smoothie
Kvällsmat: Räkfylld Rödtunga med gräslökssås & sockerärtor
Kvällsfika: frukt & te

Kommentarer
Postat av: Camilla

Din lunch lät himla god, men all mat du gör låter god =) Det där med mensvecka, jag hamnar alltid på plus ochså, slår aldrig fel. Kram

2009-01-19 @ 13:41:47
URL: http://baalance.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0