Alice utslag

Tack för fina och bra kommentarer angående Alice utslag:

Ann: Alice utslag kom i samband med att det blev kallt första gången runt slutet av oktober, först trodde jag det var babysimmet då det i princip startade samtidigt, men nu har vi inte simmat på 3 veckor och utslagen är ändå kvar. Jag ringde barnkliniken i morse, men möttes av en ganska otrevlig sköterska. Första la jag fram Alice laxallergi och hennes svar var "Men ge henne inte lax då" och när jag förklarat att det står att om det är fiskallergi ska den testas under uppsikt av läkare, men hon höll inte med. Sen sa hon att hon inte trodde det var laxen utan att Alice svalt slem och barn inte kan hosta upp slem utan kräks tills de får upp det.  Utslagen beblanda sig inte Barnkliniken med utan då fick jag vända mig till BVC där jag redan varit. jag ville ju ha kontakt med läkare och då får jag gå via barnläkaren på BVC.

Jag är med i viktklubb via aftonbladet och äter ett visst antal kalorier per dag, men ibland blir det för lite men då använder jag sunda förnuftet och väljer frukt istället för chokladkakan som jag egentligen velat ha!! Tallriksmodellen är bra att rätta sig efter det blir ungefär mina viktklubbsportioner! & så tror jag att motionen är jätteviktig, den prioriterar jag lätt bort pga slöhet men nu jäklar!! =)

Tess: Välkommen in i klubben själva banta jag ju bort 2 kg med GI innan jul men gick upp 2,6 kg under julen och då tyckte jag ändå inte att jag åt sååååå mycket... *suck* Vi får peppa varandra!!

Mammaveronica: Igår smörjde jag hela Alice med olivolja, idag var hon inte alls lika ilsket röd som hon brukar vara, så jag fortsätter med olivoljan ett par dagar! Tusen tack för tipset!



Kommentarer
Postat av: Pyjamas

Passar på att tipsa om 100% ren Aloe Vera-gel. Brukar finnas i hälsokostbutiker. Det är helt sanslöst bra och tar bort allt från kliande myggbett, solsveda till herpesutslag och eksem.



Kram!

2009-01-07 @ 12:37:21
Postat av: Sommartjejen

Hej hej systeryster!

Usch vad hon var röd nu lilla gumman. Såg att du fått många bra tips.

Jag lånade Alice mjuksalva när jag var hos er till Viktors hud, men han blev inte bra alls av den märkte jag. Kanske ska du prova att byta den du har mot tex Miniderm som jag haft till H och Viktor nu under många år och tycker fungerar bra.

Om inte olivoljan fungerar förstås, det lät ju lovande iallafall. Det fick jag som tips till H en gång under ett radiorapportage jag gjorde hos någon växtodlingstant som bara gjorde allt på naturligväg. Då skulle jag även stoppa i lavendel i oljan och låta dra några dagar, det var tydligen lugnande! Jag vet att jag gjorde oljan hemma hos mamma, men sen har jag inget minne av att jag verkligen provade den på H. =)

Kräv på BVC att få komma till en hudläkare med alice om det inte ger sig, bara att du står på dig!

KRAMIS i massor!!

2009-01-07 @ 12:59:08
URL: http://sommartjejen.blogg.se/
Postat av: Ann m Oliver, Lova & Oskar

Det låter nästan som torrutslag då. Iom att det kom när det blev kallt, det brukar de göra. Min dotter har bara det på vintern. Ska testa med olivolja jag med!



Jag testade med GI i början av förra året och gick nog ner 4-5 kg, men sen avbröt jag det i samband med oskars operation och vips så var de kilona snart tillbaks igen.. Fast jag gillar GI, det är mat som passar mig. Nu blir det som sagt en blandning av GI och sunt förnuft så får vi se hur det ger resultat..

Kram!

2009-01-07 @ 14:51:30
Postat av: Tess

Yes, vi kämpar tillsammans!

Ang det där med läkare... Vi har haft lite otur med läkare till barnen så jag vet att det kan vara svårt att hitta rätt. BVC-läkaren brukar ju ofta vara bra men de utreder ju inte några saker så det kan ju vara bra att ha en "fast" barnläkare.

Nu tror jag att det kan vara lite långt för er att åka, men vi går hos en privatläkare på Söder, victoriagruppen i Söderhallarna. Dit går vi med astma, allergier och annat suspekt. Jag kan verkligen rekommendera dem, så kan man vända sig till andra ställen vid enklare saker, typ halsfluss, öroninflammation osv.

Stor kram, och hoppas att olivoljan gör Alice bra!

2009-01-07 @ 18:47:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0