Dagen då allt gick fel...

...är det typ som det känns idag!

Började med samtalet med Barnkliniken, se tidigare inlägg. Sedan hade jag planerat att Alice och jag skulle åka runt på shoppingturné det skulle bli City Gross, Blomsterlandet, Cervera & Hemtex, det skulle handlas blommor och helst nya lampor och krukor och grejer. Pratade med mannen om morgonens telefonsamtal då han säger att han bara lämnade bilstolen hemma -inte klickinsatsen. Jaja tänkte jag no problems for a day lixom...

Glad i hågen bylsa vi på oss -7 grader och gick ut och skotta och borsta fram bilen, Alice satt nöjt i sin bilstol och titta på tills en vindpust tog tag i lite snö och kastade det på henne då började hon tjuta i stolen. Bäst att sätta in henen i bilen tänkte jag, provade i framsätet -jäkla SAaab att ha så förbannat korta bilbälten, så jag fick efter starkt stånkande sätta in den i baksätet och han svära flera haranger som inte var barnv'änliga innan bältet tillslut satt där det skulle.

På City Gross gick det bra, vi strosade i sakta mak fram och tittade sedan förbi en färghandel och hämtade färgprover till min "walk in closet" & sen var klockan närmare halv tolv och hög tid att åka hemår och äta lunch. Här hans inte med mycket inte...

Alice orkade vara vaken till 13.00, läste i en barnbok igår att det var vettigare att städa golven än att ge barnet medicin vid förkylning och jag som inte är så jätte noga med städningen just nu, visst jag dammsuger men moppa golven blir inte vrålofta & Alice har alltid grådaskiga knän på sina byxor. Så det blev dammsugning & golvmoppning & in med moppen i tvättmaskinen så ska jag moppa senare i veckan igen med fräschare mopp!

Alice somnade inann vi han passera grannen, men vaknade så snart jag ställt ut henen på altan *suck* var bara ta nya tag och det var inte lätt för hon hade behövt sova lite till och var trött tjurig första halvtimmen. Men sen fikade vi och lagade mat och busade en stund.

Onsdagar är en förbestämd träningsdag, då är det Step up som jag tycker är kul. Så när mannen kom hem så åkte jag iväg till träningen, väl klockan 18 så stod vi tre förväntansfulla tjejer med krossade träningsdrömmar -det kom ingen ledare! F**k! Så det var bara pallra sig in i gymmet där det var fullsmockat, körde 50 min och sen stod jag inte ut längre bland svettiga kvinnor och män som öser på vikter, klarar 5 repititioner, stånkar som brunstiga kossor & som kommer ta slut innan veckan är över. Själv förespråkar jag låga vikter (2,5-15 kg) & MÅNGA repitioner.

När jag kom hem så hade mannen inte fått i Alice någon mat & var sur som ättika, så det var bara sätta sig vid bordet med Alice och mata och då åt hon chili con carne med fullkornsris som jag lagat åt henne utan protester och så tycker hon om att äta majskorn, blåbär & köttbullar medan man matar!

Mannen hade fått i uppgift att fylla i Föräldrapenning och föra över dagar till mig medan jag badade Alice, men jag han inte mer än släppa ner henen i badet förrän ungskruttan BAJSAR i vattnet så det var bara upp igen och mannen fick komam till undsättning och göra rent badkar (han fick välja) medan jag klädde och smörjde Alice (med olivolja -ska prova Alovera har faktiskt druckit Aloevera en gång i tiden mot mina eksem)

Dagens meny:

Frukost: risgrynsgröt och mandarin
Lunch: Bigg Bourgone (weight Watchers jäkla små portioner och denna var ändå XL)
Fika: apelsin och smoothie a´la Camilla (thanks var suuupergott)
Middag; Chili con varne med fullkornsris, rivna morötter & tomat
Fika: färsk skivad frukt!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Va roligt att du gilla smoothien =) Va taskigt med step-passet, hoppas det dyker upp en ledare nästa gång! Kram

2009-01-07 @ 22:19:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0