Febrig Alice

Idag vaknade Alice med snor hängandes till hakan & 38,2. Så vi hoppade över dagens babysim. Förmiddagen spenderades i köket. Mannen fixade sina bänkskivepluttar (utan att behöva byta hela bänkskivan, även om jag inte är 100% nöjd med resultatet)



Mannens pluttar
 
& själv bakade jag Jitterbugg(ar som det egentligen heter men är så krångligt att säga) & så var jag så himla sugen på att baka wienerbullar, men VEM orkar stå och kavla in helvetiskt många gram smör i en deg? Inte jag! Så jag plockade fram en klutt smördeg ur frysen (glutenfri) tinade den, mixade den med lite socker & SEN bakade jag wienerbullar. Blev kanske inte skitbra, men helt okej -tror det blir ÄNNU bättre med smördeg gjord på vanligt mjöl! & så hjälptes vi åt hela familjen att städa huset, dammsugning & torka golv som inte blivit gjort på hela veckan, snacka om att jag fick ångest då Alice vaknade förkyld...



Snorig Alice

Mannen tog en promenad med Alice medan jag fixade lunchen. Hon sov bara fram till dörren. Så hon fick vara med oss när vi åt lunch. Sedan åkte Alice och jag till färghandeln och köpte färg till garderoben Barbie heter färgen och är underbart ROSA! Sen shoppade vi nya träningsskor åt mig. Har klampat runt i 3 år gamla löparskor som både är färgfläckiga och spikar itrampade efter Bygget, så nu är de kort och gott arbetsskor & mina nya fina svarta är Träningsskor och endast detta!

Jag invigde mina träningsskor redan idag på Step upen. Har haft sån faslig huvudvärk hela dagen, men det släppte på träningen för att återkomma när jag kommit hem och lagt Alice... *suck*  Har nog aldrig känt sån träningslust i hela mitt liv som jag gör nu. På kvällarna kan jag till och med fantisera om joggingturer i vår *hallå JAG som HATAR att jogga* .
Ska väga mig i morgon för första gången på 1½ vecka, känner mig lätt i kroppen och smal om magen igen efter mensen, så jag har väl kanske liiite för höga förhoppningar?! Har slarvat lite med ifyllningen av kaloridagboken, men levt efter tallriksmodellen & ätit liiite mer eller något onyttigt de dagar jag tränat, så jag är ändå helt nöjd. Idag åt jag lite 70% choklad och mannen sa "är det där speciellt smart?" & mitt svar blev "Jag har ju för fasen förbränt över 500kalorier idag så egentligen kan jag smälla i mig en hel jäkla chokladkaka" men det gjorde jag såklart inte...

Imorgon åker mannen på kurs torsdag-fredag. Hade planerat en oversleep hos mamam och pappa, men det känns inte läge att ta med en förkyld Alice hem till dem i 2 dagar. Dels för smittorisken & dels för att nätterna brukar strula lite då hon är förkyld. Det känns som det är lättare att vara hemma även om vi är själva jag & Alice. Men vi åker nog en sväng till hemstaden på fredag istället och lunchar med L & H.

Dagens meny:

Frukost: mini yoggi, 1 smörgås med ost & te
Lunch: ärtsoppa, 2 smörgåsar med ost
Fika: smoothie
Kvällsmat: Falukorv i ugn med potatismos
Kvällsfika: Ett fat med frukt (mango, apelsin, kiwi & vindruvor) & 2 bitar 70% choklad´+ te

Dagens motion: 30 min promenad med barnvagnen, 75 min Step Up.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0