I Love Mjukglassrosa!!!

I natt fick mannen äran att inträda sovrummet. Han brukar ju vara bannlyst att sova i gästrummet så han kan snarka för sig själv, men i natt fick han sova hos mig & vi passade på att ha lite "vuxenmys" oxå... Var lagom trött när Alice vaknade 8.15 i morse...

Mannen satte fart med listning på övervåningen medan Alice och jag bakade Rågkakor & bullar med choklad & nougatfyllning och en liten nougatklick på toppen samt chokladbollar. Mannen är barnsligt förtjust i chokladbollar... Han kom ner efter en stund med en fläksläpp, en takplatta hade halkat snett och farit ner i ansiktet på honom *plutten då* .

Vid lunch kom Alice Farmor & Farfar, så  de fick mata och sen gick de ut med Alice på promenad, hunden följde oxå med. 1½ h var de borta och Farfar var så trött så han hade kunnat somna & hunden snubblade in över tröskeln... & Alice vaknade såfort vagnen parkerades...

Men jag bjöd dem på Morots & Linssoppa och nybakat bröd till lunch & nybakt fikabröd till efterrätt... När de åkt så vandrade jag upp i min Garderob & förvandlade den från grundfärgsvit till Mjukglassrosa! Å så söt den är min lilla Mini Walk in Closet! Den behöver bara en till strykning innan den är helt klar!



Alice med "gubben i munnen"



Tihihihi!



jag vill oxå ta kort morsan!!!



Farmor läser bok för Alice

Dagens meny:

Frukost: 1 smörgås med ost, 2 dl miniyoghurt & te
Lunch: Morots & Linssoppa med bacon & gräslökstopping, 2 smörgåsar med mjukost
Fika: 1 nybakt bulle & te
Kvällsmat: köttfärsbiffar med klyftpotatis & tzatsiki + en stooor grönsallad
Kvällsfika: Smoothie med juce & psylliumfrön

Dagens motion: 2 timmars målande

Kommentarer
Postat av: Vickan

Vilka härliga bilder på Alice!!! Hon ser bara föööör söt ut när hon går med sin gåvagn :)



Soppan som du gjorde till lunch lät så god! Har du recept på den?



2009-01-26 @ 10:14:23
Postat av: Tess

Fina bilder!

Spännande med din walkin-closet, ska du lägga ut bilder sen vore det superkul att få se!

Kram.

2009-01-26 @ 10:32:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0