Idag går det bättre!

Idag verkar turen vänt lite iallafall. Alice vaknade 9 och så åt vi frukost -har hittat en färdiggröt med hallon-persikasmak som Alice faktiskt gillar så det åt hon en halv portion och lite smörgås. Sen gjorde vi oss i ordning och åkte ner på stan. Tittade in Hemtex och var ute efter lampor med ekfot eller dyl fanns ett par men de såldes i ett kit med skärm och allt och skärmen var beige och jag ville ha vit eller svart, så vi gick vidare till Åhléns där fanns det mer att välja på och det blev tillslut två lampor med ekfot & svarta skärmar. Är liiite osäker på skärmarna men ska låta mannen få göra ett utlåtande i kväll innan jagtar av plast och allt.

Sedan åkte vi till Cervera de har mycket lampor där med men där var jag ute efter hängandes i vardagsrummet, hittade inga klockrena så mannen får allt ta och åka med en sväng nån dag framöver och vara med och bestämma. Men vi gick vidare till Blomsterlandet och shoppade 2 rosa krukor till Alice & 2 stora vita till köket.

Sen gick vi till min favorit färghandel och hämtade fler färgprover till min "walk in closet" eller garderob som jag mest kallar den för den är inte stor alls.

Sen var det dax att åka hem och äta lunch & leka lite och nyss kom vi in från en promenad & Alice fick sova i entrén idag ville inte riskera att upprepa fårdagens uppvaknande och än så länge *peppar peppar* så sover hon därute i Viktors molnfleeceoverall! (Bild kommer)

Ikväll ska jag på bio med ett par jobbarkompisar: Allt Flyter!

Dagens meny:

Frukost: risgrynsgröt och mandarin
Lunch: chili con carne med fullkornsris
Fika: smoothie
Middag: kyckling (har inte bestämt hur jag ska tillaga den än)
Kvällsfika: 1 liten Biopopcorn & 1 Cola light

Tillägg 5 min senare: Alice vaknade men jag lyckades söva om henne i vagnen. Glömde skriva att vi tittade på delar av Grammisgalan igår, kände mig som ett fån, vilka var hälften av alla artister? Har jag legat i gravid/mammaidé hela året??? & Anna Terheim som plockar vinst efter vinst men inte kan kläcka ur sig ett vettigt tacktal. Glömmer aldrig när hon var förband åt KENT och satt med ryggen åt publiken i 45 min. Men hon sjunger väl bra på skiva...

Kommentarer
Postat av: Sommartjejen

Jag såg också grammisgalan men tyckte det var katastrofalt dåligt och alla var ju i princip dyngraka. Vem gillar att titta på sånt?

Urk....

önskar jag hade läst boken min istället.



Ser fram emot bild på Alice i Viktors overall. =)

kramis

2009-01-08 @ 16:05:52
Postat av: Camilla

Låter som en mysig dag =) Hoppas bion är bra, perfekt bioväder! Kram

2009-01-08 @ 19:15:00
Postat av: Tess

Haha, jag gillade grammisgalan ända tills slutet då EMD fick pris. WTF? Årets låt? Jag var missnöjd en lång stund. Annars skrattade jag lite lätt åt din beskrivning av mammaide. Ungefär så känner jag då jag hör om saker eller musik som kommit ut under 2003, känner inte igen ett skit;)

Rekommenderar dig att lyssna på Anna Ternheim, hon har gjort sjukt mycket bra men är som sagt inte så bra live. Jag var också där då, 2005 då hon var förband. Jag var höggravid och störde mig enormt på henne men då hon körde en Broder Daniel-cover förlät jag henne och köpte skivan. På den vägen är det=)

Kram

2009-01-10 @ 11:21:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0