LÖrdag - mannens jobbarhelg & min träningsdag!

Camilla: Å kommer det en till! Lovely!! Försökte kommentera på din blogg men hitta ingenstanns där jag kunde göra det. Var en sak som inte alla här inne behöver läsa, men om det inte går att kommentera hos dig kan du väl maila mig på [email protected] KRAM!!

Igår när mannen kom hem åt vi mumsig köttbit & drack rödvin, jag slog till med 1½ glas för jag hade inte druckit rödvin på evigheter kändes det som. Mannen la Alice och jag titta på Let´s Dance. Tycker att Starka Magnus är bra även om jag inte kan låta bli att tänka lite på Skönheten och Odjuret när jag ser dem susa förbi. & Maria som dansar med George är det samma Maria Carlsson som dansa med Måns för ett par år sedan? Mannen och jag diskuterar detta varje gång, hon har ju isåfall gått och blivit läskigt smal.... Men min favorit är nog ändå Laila, hon är så himla snygg helt enkelt och dansar skitbra! Hade ju höga förhoppningar på Magdalena, men hon är lite för blyg än så länge tycker det ser ut som att hon tycker det är pinsamt att dansa....

Alice sov hela natten fram till 7 då hon fick välling & somna om. Så vid 9.45 gick jag upp till henne och hon snarka och snusa så gott men jag kunde inte låta henne sova bort heeela dagen för då vet jag inte hur den skulle ha blivit. Så vi gick upp och gjorde oss i ordning & sen åkte vi till ICA & storhandlade för hela veckan. & så köpte vi en cd med barnvisor på och den har Alice lyssnat & dansat till, hon är så söt. Hon ville inte ens följa med mig till köket för hon lyssnade så mycket på skivan. Sen så har hon gått med sin gåvagn, men hon hittade en liten gubbfigur på vägen och den skulle hon ha med sig. Och vilket ståhej det blev. Hon kunde ju inte hålla både i gubben & gåvagnen för då for gubben ner i lådan på vagnen och så fick hon hämta den och sen göra om igen och så for gubben ner igen & sådär höll hon på ett tag tills hon kom på att hon kunde stoppa gubben i munnen *sötnos*

Mannen kom hem vid 14 då hade Alice fått sova en kort middagslur. Vi åt lunch & sen stack jag iväg & tränade. Idag maxade jag mig själv på Crosstrainern och sen körde jag gymmaskinerna för att avsluta med löpbandet -idag vågade jag till och med springa lite på det, jag är så rysligt rädd att fara av som en vante ifrån det. Men det gick bra och jag känner mig bra mör i kroppen redan, undrar jag hur det kommer kännas imorgon!

Nu ska mannen laga middagen så det är bäst att jag går och leker med Alice en stund så han får lugn & ro!

Dagens meny:

Frukost: miniyoghurt & 1 smörgås med ost
Lunch: Orientalisk Keldasoppa med kycklingfilé skuret i bitar, några champinjoner & några cocktailtomater, 2 smörgåsar med lättmjukost
Fika: smoothie gjkor på hallon, blåbär, jordgubbar, tropisjuice & psylliumfrön
Kvällsmat: hummerstuvning med jasminris
Kvällsfika: hallon & chokladmousse & någon bit 70% choklad med hallonsmak + te

Dagens motion: 25 min barnvagnspromenad, 65 min gym

Kommentarer
Postat av: svintoflickan

Laila o komikern gillar jag.

fina kläder!!

gäsp..nu ska de sovas..

kram:-)

2009-01-25 @ 01:45:58
URL: http://svintoflickans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0