Målar & Mysdag

Sommartjejen:
Somris, Somris, Somris -en Folka? Lägg av det var en splitterny BMW i halvmiljoners klassen! Blev oxå lite glad över att han inte var lika snygg längre, kändes lixom bra på någe sätt =)

Anki: Klart du får!

Natten var lite småstrulig. Hände ju så mycket nytt igår så det var väl ett virrvarr uppe i Alicehjärnan. Hon var vaken mellan 01-03, skrek inte utan med prata och smågnällde lite. Stod upp i sängen. Till min lycka blir hon lugnare och somnar fortare när mannen går in till henne, så det var bara skicka in honom när jag hade tröttnat på att springa. Men sen sov hon till 7 fick välling & somna om och fick väckas vid 9 då hennes Farmor kom.

Jag kilade snabbt upp till garderoben och målade klart grundefärgen där & sen målade jag fönstersmygen i sovrummet och småpysslade lite. Alice & Farmor lekte här nere. Farmor fick börja ge lunch, men jag fic avsluta då hon var tvungen att åka för hon skulle luncha med en väninna. Alice var supertrött efter maten och somnade på 3 minuter i sin säng. Så jag kunde lugnt äta min lunch. Läsa lite och småslumra en stund. Alice sov 2 sköna timmar & vaknade pigg & glad. Då åt vi mellis & sen åkte vi till City Gross där Alice som vanligt charmade brallorna av alla tanter och gubbar.

När vi kom hem så lagade vi maten & sen bakade vi Drömmar & Syltbollar (Syltbollarna var "naturligt" glutenfria, såg som vanligt jättefina ut på bilden men sjönk ihop till små pannkakor med sylt på -enligt mannens beskrivning) men Drömmarna var med vanligt mjöl och blev superfina! *stolt*

När mannen kom hem åt vi middag & sen stack jag iväg och tränade, blev snabbträning idag då jag dels kom iväg lite sent och crosstrainern och löpbandet var upptaget på slutet så jag struntade i sista konditionsdelen. När jag kom hem blev det Alicebad & nu lägger mannen henne.

Tänkte visa er hur fin Alice är i hyn efter ett par veckor intensivsmörjning med Olivolja + Proderm!



Idag tog Alice kompis H (10 månader och 1 vecka) sina första små steg! Tyvärr var hans mamam på jobbet -själv hade jag nog gråtit av krossat mamamhjärta....

Dagens meny:

Frukost: 1 smörgås med ost & gurka 2dl mild lätt yoghurt vanilj
Lunch: Egen potatissallad (Potatis, lök, turkiskyoghurt 1tsk majonäs & salt & peppar) & pastrami
Fika: smoothie
Kvällsmat: Kasslersås med pasta
Kvällsfika: glass & provsmakning av småkakor

Kommentarer
Postat av: Sommartjejen

Den där lilla gula bilen, var det en BMW?

2009-01-21 @ 19:42:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0