Måleridag!

Igår när lillskruttan lagt sig så lutade jag mig tillbaka i soffan, det var mannen som höll i "fjärkan" & då blev det "Arga snickaren" & sen fotbill... Renoveringsprogram kan jag stå ut med men Manchester United möter ännu ett lag det klarar jag bara inte, så som tur var hade jag köpt en tidning när Alice och jag promenaerade till ICA som jag kunde bädda ner mig med och läsa, den heter Hemtrevligt och var faktiskt ganska så Hemtrevlig tidning!

Morgonen började 8.40 med morgonmys & sen åt vi frukost (Alice älskar tunnbröd) & sen satte vi igång & städade -jag har faktiskt hållt min deal om att städa varannan dag, det tar mellan 30-45 min med dammsugning & våttorkning & idag fick kökssåpen sig en dänga oxå & Alice roar sig med att jaga både dammsugare, sladdar, slangar & moppar, så det går fin fint & än har vi inte drabbats av någon ny förkylning! Mannen sa till och med igår "Det var länge sen jag var förkyld nu"...

Efter lunchen så kom Alice Farmor & hon & Alice promenerade ner på stan, Alice skulle sova och så ville Farmor fika med Alice på stan så jag packade med mellis & nytt ombyte så de klarar sig utifall att...

Själv letade jag fram mina blåbyxor & drog fram målarpenslar & rollers och har påbörjat grundmålningen av min "walk in closet", nu är hälften målat, väven drog åt sig så in i helsikes mycket färg att jag inte vågade fortsätta med risk för att få stanna mitt i ett penseldrag. Men mer än halva garderoben är färdigmålad & jag är nöjd!

Igår startade mensen, men ännu har jag inte vrålätit något ur varesig kyl, frys eller skafferi, håller mig till kalorinivån jag är tilldelad och känner mig nöjd -tror faktiskt att det är träningen som håller både humör och svullargenen i schack! Idag kommer vi även få hem Crosstrainern! Hej vad det ska gå -ska även lura upp mannen som börjar bli lite välfylld under hakan & byxorna ser liiite väl tajta ut...

Dagens meny:

Frukost: samma som alla andra dagar denna veckan!
Lunch: lasagne och en stor sallad
Fika: apelsin & te
Kvällsmat: ugnspannkaka med keso och sylt
Kvällsfika: ananas & te

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Hej Hej! Hoppas du och familjen mår bra! Jag är lite nyfiken på det här med viktklubbben, vad kostar det och tycker du att det fungerar bra? Kramar

2009-01-15 @ 18:03:53
URL: http://liljansvilja.blogg.se/
Postat av: svintoflickan

oj,städar du varannadag??

hur orkar du de...

hmm..vif örsöker en gång i veckan å bara de är svårt att hinna...

jag har inte fått min mens tillbaka än.

å vikten skiter jag i ett tag..kände de blev för mkt.

kram kram o hopaps du slipper se fotboll ikväll.ler.

2009-01-15 @ 20:51:30
URL: http://svintoflickans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0