Mästare & babysim

Igår åkte tandborsten fram och den var ju rolig så nu borstas det tänder vid varje bajsbyte, ska köpa Bamsetandkräm oxå så blir det nog ÄNNU roligare! Tack för tipsen!

Lotte: Nu är skorna på väg! Maila mig när de kommit fram så gör vi upp om portot! Kram

Igår eftermiddag hittade Alice och jag iallafall några ärenden att uträtta, så vi åkte till Apoteket och beställde ny välling -NU sa de plötsligt att DE kunde lägga in receptet (papper) i datonr och jag kunde beställa via nätet, få leverans ända hem om jag betalar en slant men iallafall slippa ett av de nuvarande två besöken, vällingbeställningen kräver! *skönt*

Mannen kom hem 40 min tidigare -hur skönt som helst. Helt oanmäld oxå *toppen*

På kvällen så tittade mannen och jag på Mästarnas mästare -alltså dessa idrottsmän, man måste nog vara av ett visst virke för att bli elitidrottare. Susanne blir ju nästan pinsam som ska "fortsätta kämpa" med diskbrock, trasiga fingrar & fötter...
Sedan blev det House svåraste fall & så nattinatti. Har bestämt mig för att vara uppe till 22, släcka runt 22.30-23, för då sover jag bättre på natten & slipper ligga vaken timtals mitt i natten som hänt förut. Har sovit bra flera nätter men känner mig ändå som en vandrande zombie på dagarna...

Idag är mannen pappaledig & Babysimmet sparkade igång igen. En lite senare tid och en mindre grupp med barn på olika nivåer. Fyra mammor och barn vi känner igen & idag var en mamma om tidigare gått med sin kompis där själv och då gick det bra att prata med oss andra oxå =) Idag har Alice plumsat i från kanten och ska försöka lära sig hålla i kanten själv, men hon bubblade under vattenytan ett par gånger idag =)

Just nu har jag nattat Alice i spjälisen (gick lite trögare idag än igår tyvärr) & mannen är och återvinner barnmatsburkar & tvättar BÅDA bilarna!

Mannen ska jobba på övervåningen då Alice vaknat & ikväll ska jag ge Step up passet ett nytt försök och hoppas det dyker upp någon ledare idag =/.

Dagens meny:

Frukost: samma som hela veckan
Lunch: spagetti & miniköttbullar med tomatsmak
Fika: apelsin & te + vatten
Kvällsmat: lasagne
Kvällsfika: mango med keso

Igår mixade jag mangon som jag hade köpt innan Camilla sa att hon var smart nog att köpa fryst magno i bitar, jag frös mangomixen, men det var en ren besvikelse -mango ska frysas i bitar! Så ikväll ska jag tina resten av mangon och äta med en skvätt keso som kvällsfika istället!


Kommentarer
Postat av: svintoflickan

äääntligen kan jag läsa här inne igen..har läst ikapp lite nu.ler.

jo jag ska försöka släppa taget lite..hmm...

men han gör ju inte som mej..skratt.

lea äter mkt med fingrarna..de är nästan enda sättet att få i henne lite grann.

vet ej om de var migrän ..nu har jag väldigt ont i nacken allafall.

ha de så bra..åå så stor er lilla tjej blviit.

kramkram

2009-01-14 @ 14:01:24
URL: http://svintoflickans.blogg.se/
Postat av: Lottis

Nu är skorna här. Hojta hur mycket pengar du vill ha. Tyvärr var de lite välan små, men jag har vänner med lite mindre fötter än mig, så jag "säljer" dem väl vidare, även om det är surt... =/

2009-01-14 @ 19:27:21
URL: http://charlotte77s.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hoppas du haft en mysig dag! Synd att mixade mangon inte blev bra, men låter mumsigt att blanda det med keso oxå =) Kram

2009-01-14 @ 19:40:19
URL: http://baalance.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0