MysDag hos Systeryster


Vickan: Soppan finns det recept på: http://www.nheasmatobak.blogg.se/ tror den står under vardagsmat! Javisst är hon söt. Hon har fått för sig att hon ska sätta upp foten antingen på hjulet eller lådan varannat steg & så glider hon nästan ut i spagat nästa steg... Toka!

Tess: Det blir bilder när den är färdigmålad, men helt klar blir den inte förrän till sommaren/hösten då vi fått ett förråd på tomten. Nu kommer den agera förråd tills det är byggt!

Idag åkte Alice och jag till min äldsta syster som har F & E. Vi kom dit runt halv elva. Alice somna en stund i bilen så hon hade tankat nya lekkrafter. Hon tycker det är mycket spännande hos andra barn med alla nya leksaker och barnen att titta och lära sig av. E är inte så mycket för att leka med Alice, men vid lunch kom F hem & han är superglad i Alice.

Systers man kom hem på lunchen och hade köpt med sig lite Thaimat hem, mycket gott. Alice som älskar kyckling vart överlycklig och mumsa i sig fast det var lite starkt. Ris gick oxå ner även om många riskorn fasta på byxorna istället. F & E roade sig sedan med att mata Alice med kex, F var noga med att se till att hon ätit upp det ena kexet innan hon fick ett nytt & Alice lät sig till och med matas kex med sked av F. Tänk vad spännande livet kan bli bara det finns barn med =)

Min syster och jag kunde prata lääänge medan F & Alice lekte på golvet bredvid oss. Plötsligt tjoar F rakt ut! "Titta mamma hon kan stå" och sen en stund senare "Hon står själv". Alice börjar mer och mer släppa det hon håller i sig i och står själv. Längst står hon om hon håller i en leksak med båda händerna. Hon ser för söt ut min lilla råttunge.

Vi gick upp en stund på övervåningen & barnen lekte där. Alice råkade ramla ner för F´s säng ( ca 20 cm hög) och fick en liten bula & blåmärke i pannan *pluttan*. Men lekte snart vidare igen. Jag & syster passade trappan för det känns ju inte som att man kan begära av en 7 åring att han ska ha sån koll på Alice att hon inte far ner för trappan. Hon är ju snabbare än en vessla när hon får för sig något. Passade på att låna lite böcker av syster så jag har lite att avrunda kvällarna med. Har sovit så rysligt illa i över en vecka. Typiskt när Alice sover bra & så kan man bara inte komma till ro & slockna själv...

Nu ska jag snart väcka Alice och börja med maten. Får se om jag hinner måla min garderob en sista gång ikväll. Vore skönt att få den helt klar!!

Dagens meny:

Frukost: 1 smörgås med ost, miniyoghurt & te
Lunch: Tre smakbitar av tre olika Thairätter, höll mig till tallriksmodellen
Fika: 1 dammsugare & te (min syster hade köpt glutenfri)
Kvällsmat: Spagetti & Köttfärssås
Kvällsfika: apelsin & te

Viktstatus: - 2 kg (av 7 som ska bort, den där jäkla vågen vill bara inte röra på sig... Ska fylla i kaloridagboken duktigare denna veckan & föröska röra på mig ÄNNU mer...)

Kommentarer
Postat av: Anki

Jag tror att det är ganska vanligt att man stannar till i viktennär man börjar träna. Har för mig att det var så för en kompis till mig, hon hajade nämligen ingenting då och en tränare sa att det kunde vara så. Kram

2009-01-26 @ 16:03:00
URL: http://flyarna.blogg.se/
Postat av: Vickan

Tack för receptet!!! Hade glömt att du har en matblogg, jag tittade i den ofta förr och har gjort lite saker därifrån ju, så det borde jag ha tänkt på!

2009-01-27 @ 00:12:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0