Söndagslunk

Idag började dagen strax efter klockan 8, först myste vi alla tre i dubbelsängen. Sen gick vi upp och åt frukost & gjorde oss i ordning. Eftersom att mannen är en smula segare än jag så han jag dammsuga och städa badrummet innan han gjort sig redo. När alla var redo så åkte vi till ICA & sen åkte vi till MIO och kollade på byrå & hylla åt Alice, har hittat 2 tänkbar alternativ men är nog beredda att titta vidare lite grann. Vi hittade iallafll 3 hängande lampor till vardagsrums fönstren i vitt & svart.

När vi kom hem var det dax för Alice lunch och medan mannen och Alice tog en promenad passade jag på att våttorka golven & ta bort de sista stora tomtarna som blivit kvar. När mannen och Alice kom tillbaka hade Alice Farmor & farfar kommit på besök. Alice är ju ingen långsovare dagtid och slog upp sina stora ögon i samma stund som de kom hem. Men hon hade ju lekkompisar så manen och jag åt rester till lunch (röding eller paj) medan de tittade på övervåningen.

Sedan blev det gemensam lekstund och efterföljande fika. Alice älskar böcker & hennes Farmor läste en lång stund för henne, Alice sitter och tittar, känner och bläddrar så himla söt.

När de åkte passade manne på att åka och sortera återvinning och handla några saker vi glömde till kvällens middag & Alice och jag toig en lååångpromenad så hon fick sova ett par minuter till.

Dagens meny:

Frukost: lätt yoghurt citron, 2 smörgåsar med ost & tomat
Lunch: ost & skinkpaj med sallad
Fika: 1 minipini sockerkaksbit & te (champagne/jordgubb)
Kvällsmat: Lax Biff Lindström
Kvällsfika: apelsin & te

Kommentarer
Postat av: Ann med Oliver, Lova & Oskar

Tänkte på det, när ska Alice börja dagis?



Kram!

2009-01-11 @ 20:22:32
URL: http://osselovis.blogg.se/
Postat av: alva

Hej!

Tack för gratulationerna. Va gulligt av dig!

Ja, jag visste sen v.18 att det skulle bli en pojke till. Men vi har hållit det hemligt.

Nu har jag massa läsande att ta igen, har knappt öppnat datorn sen lilla Mollgan kom. Måste ju se hur ni har haft det på sistone.

Fattar inte hur du hann skriva så mycket när Alice föddes. Fast det är klart, jag har ju tre busar till att ta hand om, men ändå...

Hoppas allt är bra med er (skriver jag nu innan jag läst hur ni haft det)

Ja just det! Jag såg ju att du skrivit ett extra litet tack till mig. Runt nyår. Jag blev riktigt glad. Du är fin du Nhea.

Kram Alva/Kråkmamma*4

:-)

2009-01-11 @ 22:41:43
URL: http://alvajohanna.blogg.se/
Postat av: Tess

Hoppas ni haft en bra måndag!

Kram.

2009-01-12 @ 15:25:06
Postat av: Anki

Nu har jag tävling på bloggen, pröva dina vingar du också. Kram

2009-01-12 @ 20:21:52
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0