En HELDAG för mig själv!!

Mannen rumlade runt som en sjöelefant i morse, glömde stänga av alarmet på mobilen som låg i vardagsrummet när han stod i duschen *smido* , tappade saker & lät som han mer gick igenom än ut genom dörren innan han for iväg. Som tur är vaknade inte Alice, men jag! Läste en stund men tyckte det var skönare att somna om så det gjorde jag & vaknade till Alice ljuva stämma "Mamma!!" vid 7.30. Vi gick upp, packade det sista & begav oss ut på en morgonwalk. när vi kom hem åt vi frukost & sen kom Alice farmor & Farfar. det märktes att  de inte träffats på länge. Alice tog lite avstånd och gick till mig ett par gånger innan hon satte sig tillrätta i Farmors knä.


Alice äter samma frukost som mamma. Efter gröt & promenad

Alice Farfar som är en *optimist* utbrast flera gånger
"Näe hon känner inte igen oss" "Hon har inte sträckt upp armarna emot dig en enda gång" och syftade på farmor & så "Alice kanske inte vill följa med oss hem" "hon kanske skriker nu när vi åker"

Men när han klev in genom dörren gav han mig den bästa kommentaren som jag kan leva på hela veckan:

"Vad smal du blivit? VIsst har du gått ner??"

Jag hade god lust att svara:
"Jag har sprungit som en gepard och ätit som en myra, det borde ha förvunnit 10 kg från min kropp för att motsvara min ansträngning"

Men borde ha svarat:
" Jag har lagt om min kost & börjat motionera mer, jag har gått ner 2 kg och ska gå ner 6 till"

Istället svarade jag:
"Jo lite grann jag springer ju endel" samtidigt som jag skruvade på mig...

Efter den halvtimmen det tog för mig & Farfar att sätta fast bilstolen i deras Audi Q7:a så hade Alice blivit polare med Farmor igen och satt förväntasnfullt i bilen & vinkade hejdå till sin mamma.

Själv gick jag in & funderade en stund. Ville ta en promenad by my self i skogen, ville oxå färga hår, måla tånaglar, fixa med kort  & slappa, så jag bestämde mig för att ta walken först. Sagt & gjort efter en stund letande efter min MP3 jag inte sett på sisådär 3 år så konstaterade jag att dne rä borta och jag får införskaffa en ny om jag vill ha någon. Sen travade jag ut. hade tänkt ta Elljusspårets 5 km runda, men gick så in i vassen fel att det blev en runda som tog 80minuter, men det gjorde inget för det var sååå skönt och jag var svettig, nöjd & glad när jag kom hem. Är dock glad över att jag inte bestämde mig för att springa för då hade jag nog legat som en flämtande hund ute i spåret...

Nu har jag färgat håret mörkbrunt med en glimt av rött, målat tånnaglarna:


Inte världssnyggt, var skitsvårt med Fransk manikyr men får duga för nu! Blir nog bättre när spillet skavts bort =)

Nu ska jag njuta av min lunch:


& sen slappa & surfa & fixa lite med foton som aldrig hinns med annars!

Dagens meny:

Frukost: Vaniljyoghurt med Granola, Gojibär, 1 Falurågrut med minilätta, ost
Lunch: Biffwook med Couscous, 1 rågrut med ost & minilätta
Fika: 2 Kanelknäcke, ½ äpple & kanel
Kvällsmat: Grillad hemmagjord Hamburgare med hemmagjorda strips
Kvällsfika: 1 bit mörk choklad
= 1336 kcal

Dagens motion:
45+80 min walk
= -429kcal


Kommentarer
Postat av: Anonym

nuuuuuuuuuu har jag sprungit...

2009-07-31 @ 16:28:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0