Shoppingdagen i text...

SandraW: Tack för pepp! Jag svarar dig i mitt inlägg längre ner om vikten, om du har fler frågor så fråga på =). Hoppas operationen gör nytta & att du snart kan röra dig mer igen. & det är ingen idé att halvbanta utan motivation, man blir bara besviken. Bättre satsa 100% när motivation, ork & karaktär finns där & det gör den när man är redo!

Svintoflickan: Tack vännen! Det är väl så, jag tycker DU är fin som du är, men när det kommer till en själv då låter det annorlunda =) & som sagt är man inte motiverad ska man inte köra, tro mig jag har föröskt & man blir bara mer besviken än innan man startade!

Ewe: Visst är hon för söt! Du skulel hört hur arg hon blev varje gång skon åkte av -inte lätt att köra bil i prinsessskor =)

Vikten:

Jag har som mål att gå ner 7 kg totalt. Min målvikt ligger då på 53 kg som jag vägde INNAN jag blev gravid. Då ligger jag i mitten på BMI skalan av normalviktig. Jag är smal vid 53 kg men inte för smal utan har fortfarande former, men magen korvar sig inte över byxkanten & jag behöver inte prova de kläder jag vill ha för jag VET att de passar. Nu kan ju kroppen ha förändrats med graviditeten så vi får se hur kroppsformen ser ut när jag når målet, men målet är absolut inte pinnsmal. Fick även vatten på min kvarn när jag såg Super fat VS Superskinny, en tjej som var lika lång som mig men då vägde 39 kg blev rekomenderad en normalvikt på 53 kg till sin längd så då känns det som jag har sunda tankar.
Jag kör Viktklubben, äter ca 1300kcal per dag, de dagar jag både går & springer så brukar jag äta lite mer. Jag är en strukturmänniska & så även med maten, jag planerar min matdag varje morgon, dvs med hjälp av Matdagboken på VK där man skriver i vad man äter & den räknar ut kalorier. jag satsar på en frukost på ca 300kcal, lunch runt 3-400kcal middag på 3-400kcal & 2 mellanmål på 1-200kcal. Jag klarar inte av att gå ner i vikt med äcklig mat och en massa förbud, på VK FÅR man äta allt men med måtta & inte varje dag & äter man för mycket eller vill ha mer -är det bara ut & röra på sig. Jag fyller i Motionsdagbok oxå som räknar ut ungefär hur många kalorier jag förbränner genom träning.
Just nu håller jag att lära mig vad en normal portion är för någonting, det är inte en rågad tallrik pasta med 3 slevar köttfärs, det är inte en präktig köttbit & 43 klyftpotatisar. & det lustiga är att när jag mätt upp min portion (använder nu våg & decilitermått till att börja med för att lära ögat) så blir jag både mätt OCH nöjd även om det kan vara tregånger så lite som jag brukar äta. jag gjorde på detta sätt sist oxå, använd emig av VK, men åt sopplunch, samma frukost varje dag & i princip samma fika dag för dag. Nu när jag äter gluten igen är jag fräslt i Kanelknäcke osm ni nog märkt. Men som sagt att gå ner i vikt måste vara gott!


=Nhea 61,3 kg

Nhea 54 kg=






Nhea 54 kg

Dagen började 7.15 då lilltrollet ville stiga upp, hon sov bra i natt utan varken gnäll eller rummel så jag kände mig utvilad & redo för en shoppingdag. Vi gjorde oss i ordning & åkte sedan till grannstaden för lite shopping. Vi började på Babyproffsen där vi köpte vagnen. Sen fortsatte vi ner på stan & då premiäråkte Alice vagnen. Hon har suttit som en liten sessa i sin nya vagn. Inte ett gnäll från lilla damen trots att vi gått 3½ timme på stan varav 1 timme hon sov. Så himla skönt. Tyvärr fick jag inget flyt i klädshoppandet. Kom på mig själv med att titta på vardagligt, neutralt eller blommigt, min gamla stil som var chic, modern, lite vågad & myllrade av härliga assesoarer känns som bortblåst. & när jag äntligen kom mig för med att prova ett ar tuffa jeans så satt S alldeles för tight & M var för stort. Hur kan man hamna SÅ mitt emellan två storlekar? Jag har inte ett enda par byxor som sitter BRA i min garderob så topar var ingen idé att titta på. Klänningar kollade jag på men hittade inget jag fastnade för. Så det blev ett par skor till mig nedsatta från 500:- till 199:-, svarta pumps som jag velat ha länge. Perfekta både till fest eller barnkalas ;-). & så hittade jag en väska, jag är ju Queen of väskor eller var, har en garderob full av väskor men ändå använder jag bara samma, samma, samma, så nu shoppade jag en som passar perfekt att hänga på shoppingvagnens handtag och som rymmer både en blöja & ett paket våtservetter, plånbok, mobil, läppglans, bronspuder OCH lite jobbprylar. My chic me must come back!
Alice & jag lunchade på McD för första gången, hon fick ett Happy Meal, hon åt 3/4 hamburgare, 1 bröd & några äppelskivor & så fick hon Färskpressad Äpplejuice & hon mumsade glatt. Själv åt jag en McSallad Shaker & sörplade Cola Zero. Efter lunch & blöjbyte, fällde jag ne rlilla damen & gick några snabba rundor utomhus på gatan & så somnade hon. Jag sprang kors och tvärs den timme hon sov, baxade in henen i en provhytt osv. & när hon vaknade hade jag bara ett ärend ekvar och det var att köpa kläder till nytillskottet i vänkretsen, en liten tjej. Väl inne på H&M hittade jag bara en t-shirt till Alice, blev sur & sa för mig själv "Jag går till Lindex istället" & knallade ut & döm om min förvåning när det började tjuta och personal kom efte rmig, för där satt Alice och tuggade på galgen till den obetalda t-shirten jag totalt glömt bort... Jisses vad pinsamt! men men när den var betald så gick jag iallafall till Lindex och hittade efter om och men kläder till lilla nya prinsessan. SEN var det dags för hemfärd, men vi svängd eåterigen in på babyproffsen för att denna gång köpa Tripp Trappstolen. hade ingen mobil med första gången utan överlade med mannen om jag skulel köpa en när jag gick på stan. & tur var väl det Alice grät som en liten gris när mannen satte ihop stolen inan hon fick sitta i den. Hon älskar sin nya stol!

Kvällen avrundades med en Joggingrunda, sååå skönt när man komme rhem, svettigt idag och lite tungt mellan varven, men runt det kommer jag!!! Så nu syster har väl lönen kommit & dina joggingskor är väl inhandlade så det bara är att sätta fart eller????? =)

Dagens meny:

Frukost:
vaniljyoghurt, granola, gojibär, multigrain, minilätta & ost
Lunch: Mc Sallad Shaker grekist + bröd & Cola Zero
Fika: 2 kanelknäcke, 1 kiwi
Kvällsmat: Skaldurswook med äggnudlar + papadam
Kvällsfika: 2 kanelknäcke, ½ skivat äpple, kanel, 1 chokladbit på 10g + te
= 1300kcal
Dagens motion: 30 min Jogging
= -295 kcal

Kommentarer
Postat av: Camilla

Tycker du är jättefin på alla bilder!

2009-07-28 @ 22:08:18
URL: http://baalance.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0