Små svettig förmiddag!

Svintoflickan: tack! jag tar med fika imogon -hoppas syster sagt det!!

Camilla: Jag fick sånt flow igår så både ork & lust fanns kvar ända till slutet, kanske det som är den där "andra andningen" alla pratar om som jag aldrig tagit mig igenom och förbi... Vi har ett fik i stan som gör lovely Chai latte, MEN i vårt kök finns ju en kaffemaskin som kan skumma mjölk, får tyvärr be mannen om hjälp hittills, men snart så är även jag mjölkskumsmästare!! =)

Mammveronica: Ett STORT GRATTIS till bebisen i magen!! 9 kg är en imponerande siffra att bli av med -hard and good work!!, skönt att ändå ha tappat dem istället för att öka mammamage på befintlig mammavikt =) Prova kanelknäcke-kanske kan hålla alltför många mammakilon borta, men som jag minns själv var det långt ifrån nyttigheter och fullkorn jag blev sugen på...

Förmiddagen gick med en rasande fart. jag hade visst lyckats somna om samma sekund som mannen steg upp och slog inte upp ögonen förrän 7.35, så jag lät Alice sova till 8 och tog en alldeles egen stund inne på toaletten innan hon fick väckning med sång =). Sedan var det ut på morgonwalk, prata lite med Somris i telefon, ringa samtal hit & dit & sen ner på stan i värmen. Hittade present till mamma & lite kläder till Alice, hämtade ut min Mc Salat Shaker som jag fått provapårabatt i någon tidning (Amelia?) & sen begav vi oss hem, åt lunch, prata lite mer i telefon, gick sövningswalk & nu sitter jag här...

De samtal jag ringt har handlat om mamma & Personlig assistans. Tyvärr låter man ju allting gå till bristningsgränser innan man tar tag i någonting & nu känns det AKUT att ge pappa avlastning, att han får hitta tillbaka till sin MAKE-roll. Pappa är väl inte heller den som säger till o förtid & han har stora förhoppningar bara mamma blir av med sitt gips, vilket jag har svårt att se...Tror vädligt FÅ klarar av att torka sin älskade i rumpan, passa upp sin älskade vareviga sekund & sedan omfamna denne i en kärleksfullhet som en make/maka gör... & jag tycker det är YTTERST viktigt att de ska få behålla sin make/makarelation och inte hamna i ett småtjaffsigt beroende/vårdareförhållande. Än så är det bara hemtjänst som kan tillsättas, ansökan om PA ska fyllas i och skickas in & sen hoppas vi det kan rulla igång processen..

Tänkte åka en snabbis till ICA när Alice vaknat/väckts & sen blir det barnpool på tomten för hela slanten tänkte jag...

Dagens meny:

Frukost: 2 rågrut, ½ rågkuse med minilätta & ost
Lunch: McSaladShaker ost&skinka (utan dressing) med bröd
Fika: 2 kanelknäcke, 1 kiwi
Kvällsmat: Chiliconvarne med basmatiris
Kvällsfika: 1 kanelknäcke med äpple & kanel + Chaite

Dagens motion: 45+25min walk, gräsklippning 30 min

.Dagens tips:


Granola = musli utan socker, ca 59:- på ICA, gott som Start men betydligt nyttigare! 1dl 182kcal

Kommentarer
Postat av: Camilla

Va härligt! Visst känner man sig grymt nöjd efter ett sånt pass där man klarat mer =) Låter perfekt med en skummare, blir mumsigare med skummet =) Hoppas det kommer gå bra så din mamma får en PA. Kram

2009-07-15 @ 20:36:53
URL: http://baalance.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0