Tillbaka i vardagen

Då var det måndag, när mannens klocka ringer, då vaknar jag oxå. kan inte somna om trots att jag hela semestern sovit till 8. Är trött mn inte tillräckligt trött för att somna om. Alice sussar vidare till 8 hon. Då myser vi lite i sängen, går upp, gör henen i ordning, ger henne gröt. Sen tog vi vagnen & gick ut i solen +25 grader på en morgonwalk. Skönt att röra på fläsket!

Vi var inte tillbaka förrän 9.30 då skulle jag äta frukost 6 duscha & Alice hittade sin nya Spargris & jag gv henne små mynt att fylla den med så där satt hon & pyssla. Vid 10.30 åkte vi till City Gross hela stan var full av poliser, såg 4 bilar på vår 5 min väg dit. Alice var på glatt humör & handlingen gick smidigt tills vi kom till kassan & lilla fröken ställde sig upp, så då lyfte jag ner henen i kundvagnen där kan hon ju iallafall inte klättra ut (än). Sen gick vi till Apoteket, där ville hon promt ha en salvtub jag köpte, hela semestern har hon blivit insmord med solfaktor & det sätter sina spår hon har smörjt dockor och oss & bollar och..... men då hade hon en tom tub denna var jag ju full så vips var det salva på golvet på skorna, i håret....

Alice är inte riktigt i fas med vardagsvanor, när jag tyckte hon skulle sova middag & gick ut med vagnen blev vi osams 3 gånger för hon bara ligger och sparkar och pratar & tjoar. men tillslut somna hon & jag ska väcka henen klockan 14 så vi kommer i fas igen om hon fortfarande sover! Imorgon blir det nog väckning 7.30 så jag hinner få henne sovandes innan jag ska till Q & min syster ska "vakta" sovande Alice under tiden.

Dagens meny:

Frukost: ½ rågkuse med minilätta (Alice snodde osten & åt upp den) 2 dl vaniljyoghurt med Granola & gojibär
Lunch: Köttfärssoppa, 2 rågrut me dminilätta & ost, citronvatten
Fika: 2 kanelknäcke, 1 gul kiwi
Kvällsmat: Lasagne på Qurnfärs & paprika
Kvällsfika: Vattenmelon & Chaite

Dagens motion: 45+20 min barnvagnswalk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0