Fixat frillan

Usch vad trist det är att varje morgon vakna till regnstänk på fönstret, liksom 15 juni & 12 grader varmt. Idag åkte vår/höst jackan, mössan & fingervantarna fram igen till Alice. Alice vaknade på ett strålande humör 7.45 t.o.m nya dockan fick sig en morgonpuss & dockan skulle promt följa med i vagnen på morgon promenaden som avslutades med lite frukostshopping på ICA: Jag har under snart 2 veckors tid ätit gluten & magen har inte sagt ifrån ännu. Vanligt bröd till frukost, en kaka här, en bulle där, ett kex & en pizza där har slunkit ner & nada, inte ens illalulktande fisar, lite diarée eller ett litet magknip. Jag kanske blivit frisk? Men vågar inte ropa hej än. Idag fick vi reklam i brevlådan om hemkört nybaktbröd, det vore nåt, till helgerna det!

Alice & jag spenderade sedan resten av förmiddagen hemma. Jag städandes, vill ha bort lite byggskit & dammtussar innan semestern. Alice lekte som en prinsessa, jösses vad hon grejade. Visst får man hjälpa henne då & då, öppna något, eller hjälpa henne ner eller upp, men överlag så grejar & grejar hon, så skönt så!

Svärmor kom vid 12.45, då sov Alice sedan 30 min. Jag hoppade in i bilen, hade förträngt att jag glatt sagt till mannen dagen innan "Näe inte behöver du åka & tanka, det kan ajg göra imorgon" *hmf...* Kom iallafall fram i tid & fick min frisyr tillbaka igen. Mitt hår växer som ogräs & har varit en smula svårfixat de senaste veckorna. men nu är det klippt 2-3 cm & urtunnat & uppskuret & stajlat! Skönt! Fick även skratta endel då min frisör/gamla kompis är lite små flummig & så höra det senaste hemstadsskvallret. Nice! Passade på att stanna på City Gross på vägen hem.

Möttes av en glad Alice, en nyfiken hund & svärmor. De hade varit ute & gått en sväng. Alice hade fått hålla i kopplet (fast farmor oxå höll) vilket var så roligt så tills hunden gick åt ett håll & Alice åt ett annat & mitt i alltihop kom en bil så farmor blev alldeles svettig.

Vid sju snåret i kväll så knackade det på dörren. Jag vågar inte öppna, är rädd att någon ska ta mig eller nåt ;-), mannen stängde av tvn för han trodde det var Radiotjänst (som inte ens ringt oss på 2 år & jag tänker ju inte anmäla mig själv...) . Men det var vår Snygggranne. Har inte sett honom på så nära håll innan festen, men han är snygg, riktigt snygg & idag gick jag förbi deras hus när han precis hämtat barn i kostym *slurp*. (Hm kanske ska sitta på vakt här i sommar med en varm äppelpaj på en filt som andra grannfrun gör fast inte till honom, hon verkar me gilla äldre män) Snygggrannen & mannen hade tydligen kommit överens om ett bra pris på uterum under de sena timmarna på 40 års festen häromhelgen, så nu skulle det mätas & skrivas offert innan semestern. Mannen pös iväg över gatan & jag & Alice snoppade jordgubbar (usch låter så fult) & sen badade vi.

Dagens meny:

Frukost: Vaniljyoghurt, 1 skiva grovt bröd me dminilätta, ost & gruka, kiwi & nektarin
Lunch: Ärtsoppa med senap & extra timjan, 1 skiva grovt bröd me dminilätta, ost & gurka
Fika: 1 äpple 1 nektarin
Kvällsmat: Köttfärssås med squash & morort & ris
Kvällsfika: Svenska jordgubbar & 2 rader Mjölkchoklad sweizernöt & te


Kommentarer
Postat av: svintoflickan

hi,hi

idag fick du mej att skratta igen..

åt snygggrannen

o snoppade jordgubbar...



hoppas hoppas du blivit frisk.



nu ska jag sova.



kram

2009-06-16 @ 00:48:59
Postat av: Somris

H blir alldeles högröd varje gång jag säger att jag snoppar jordgubbar och ännu värre är det o man ber henne SNOPPA dem. Oj oj oj, det kan jag ha mycket roligt åt må jag lova! fniss

2009-06-16 @ 11:29:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0