MammaDag

Igår blev jag inbjuden till babyträff idag klockan 10, men i morse så såg jag på facebook att ena tjejen dragit sig ur & då bestämde jag mig för att göra detsamma. jag hade pratat med med mamma (smsat) & frågat vad hon hade för planer, det var endast övningskörning med elrullstolen klockan 11. Perfekt tänkte jag & min syster likaså & åkte dit. Vi hade alla fått en dag att sörja tisdagens besked på. Mamma hade varit ledsen igår & behövde den dagen liksom jag & min syster.

När jag väl kom dit mötte mamma mig naken i endast morgonrock som hon inte hade knytit & lämnade fram en lapp med ett fullspäckat schem det var duschning klockan 10, en släkting skulle komma kl. 10.45, 11 skulle 2 arbetsterapeuter komma & dels köra rullstolen & sedan planera för mer bostadsanpassning då Arbesterapeuten beställt en innerullstol som även går att använda ute men då behöver förvara inomhus för att det ska bli godkänt. & deras hus som redan är trångt & FULLT av prylar. Inte nog med det mamma hade tid hos Psykologen efter lunch, så det var verkligen en fullspäckad dag & jag hade ingen lust alls att träffa släktingen, vilket min syster inte heller hade men vi fick gott finna oss i det hela. Så jag kan säga som såhär att förmiddagen gick i ett. Först klockan 12.10 han jag stanan till & då var Alice så hungirg att hon hade kunnat äta upp hela huset. Min syster var tvungen att hämta barn klockan 13.30 & jag bestämd emig för att lämna mamma & släktingen ifred en stund för lsäktingen såg både glad & besviken ut för att vi var där. Så vid 12.30 så åkte jag, min syster & våra döttrar ner på stan & åt lunch, sen skiljdes vi åt & åkte hem var & en till sitt.

Alice sov i bilen 6 sov en liten stund när vi kom hem, men alldeles för lite med tanke på att det blivit för lite dagsömn tre dagar i rad, så hon var lagom glad att umgås med på eftermiddagen & vid bokläsningen så bet hon mig i benet. har aldrig hänt förut & det gjorde såååå jäkla ont den där sylvassa tanden borrade sig ne ri köttet likt en meganål & ajfan vad ont det gjorde. Hoppas innerligt att detta inte kommer upprepas för ungar som bits -där går min gräns med råge!

Så när mannen kom hem var jag helt slut, ville bara gå & stänga dörren om mig, men då deklarerade han att han hade en gräsklippare med hem & gräset var absolut tvunget att klippas idag. Först kände jag NEJ jag orkar inte men sen valde jag själv att gå ut & klippa gräset för att få lite tid för mig själv och mina tankar 6 nu efteråt var det riktigt skönt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0