MåndagsLunk

Då var det Måndag igen. & redan Juni, snart halva året har gått. Idag har det varit en riktig sommardag, så himla varmt & skönt. Alice och jag började med en morgonpromenad på 45min, hon fick äta sin gröt först för hon äter som en häst just nu & för vagnfridens skull så fick hon frukost innan & en smörgås efter.  Sedan gjorde vi oss i ordning & jag åt frukost & så åkte vi till Willys för att handla mat. När vi kom hem så gick vi ut en stund & gungade.

Har bestämt mig för att säga till mannen direkt när det är något jag irriterar mig på så idag fick jag redan på förmiddagen säga till om att han lämnar oss hemma UTAN hemnyckel så huset har stått olåst hela dagen, samt med en bil med endast minilite bensin, tur att vi inte skulle ut & åka långt idag. & inte ett tankkort i sikte. SUR! Men han var snäll som en teddybjörn och pratglad när han kom hem så det känns som min nya taktik fungerar...

Alice sov middag & jag passade på att pressa lite i solen en stund. Så skönt! Sen har vi varit ute resten av dagen, varvat mellan altanen och gräset & Alice har gungat. Vid 16 snåret fick vi besök av ett par grannar som oxå har en 1 åring och vi gick till baksidan en stund. Vi har ätit middag ute & då känns det verkligen som sommar!

Tyvärr hade jag inget batteri i min kamera idag så jag har inte kunnat föreviga någonting tyvärr. Mannen och jag vaknade med ett ryck klockan 4 i natt av att DATORN sattes på av sig själv, helt skumt, det enda som var är att kameran satt ikopplad i datorn och den måste ha varit på eller nåt & när den laddade ur sig så slog datorn på, det är enda anledningen vi kan komma OM inte Alice kommit åt några inställningar med automatisk påsättning ett visst klockslag men det vet jag inte ens om det finns...

Dagens meny:

Frukost: 2 ägg & 3 skivor bacon
Lunch: Kassler & 2 ägg
Fika: Ostkaka a la GI
Kvällsmat: Chorizo & surkål
Kvällsfika: 1 avocado & 2 rutor mörk choklad + te

Jag har nu snart ätit 2 kartor Femal tabletter & jag märker skillnad. Jag har mens NU och jag märker knappt av det. Har inte alls kännt mig lika PMSig eller svullen som jag brukar & defintivt inte lika hungrig eller sötsugen. Visst tar jag gärna choklad om jag har "råd" på kvällskvisten (räknar nogrannt alla kolhydrater och håller mig till 20g eller mindre per dag) men jag kan lika gärna klara mig utan. Är inte speciellt hungrig någon gång under dagen och tycker att dieten fungerar bra, jag äter hyfsat god mat & blir mätt och framförallt känner jag mig nöjd. & idag känner jag mig smalare & snyggare än på länge, en underbar känsla =) har inte vågat väga mig eftersom jag åt kolhydrater i lördags & säkerligen samlat på mig lite mer vätska för det, men nu är jag snart tillbaka i Ketos fettförbränning igen känns skönt! Blir nog vägning framåt mitten av veckan!



Kommentarer
Postat av: svintoflickan

åå visst är de härligt me sommar!



låter som en bra taktik me mannen...jag är dålig på att säga rakt ut ..kanske för att man ibland inte kan förklara riktigt varför man blir irriterrad...



kramis o va bra att festen va kul!

2009-06-01 @ 23:11:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0